استاندار لرستان گفت: باتوجه به اینکه نمی توان به تمام مسائل و طرح‌ها رسیدگی کرد ۱۰۰ پروژه در حوزه‌های مختلف برای سفر ریاست جمهوری به لرستان تعریف و تدوین شده است.
کد خبر: ۱۳۵۰۳۸۷
تعریف و تدوین ۱۰۰ پروژه برای سفر ریاست جمهوری به گزارش جام جم انلاین لرستان: فرهاد زیویار تصریح کرد: مشکلات اساسی در کشور انباشته شده و این آمار در لرستان بیشتر است بنابراین ریل گذاری در این استان باید تغییر کند که تمامی این مسئولیت ها در دولت سیزدهم به دوش آیت الله رییسی افتاده است.
 
وی ادامه داد: بازدید از پروژه ها، دیدار با اقشار مردم، نشست شورای اداری و مصاحبه مطبوعاتی از جمله برنامه‌های سفر رییس جمهوری به لرستان است و از پروژه‌های راه‌آهن، آزادراه و سدهای در دست اقدام نیز بازدید به عمل می‌آید.
 
استاندار لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به موضوع آب اشاره و گفت: با تجمع در خیابان مساله حل نمی‌شود بلکه رسانه‌ها باید از نظرات کارشناسان و نخبگان استفاده کنند زیرا لرستان در تخصیص منابع آب در شرایط منفی قرار ندارد.
 
زیویار افزود: لرستان بیش از ۱۰ میلیارد مترمکعب رواناب، سرچشمه و آب تولیدی دارد که ۱.۲ درصد آن را مصرف می کند اما برخی از استان‌های دیگر با میزان رواناب های نصف لرستان، تقریبا ۲ برابر این استان مصرف آب دارند.
 
استاندار لرستان گفت: این موضوع در سفر رئیس جمهور به لرستان مطرح می شود و البته لازم است در مجامع مدیریتی و تصمیم‌گیری نیز پیگیری شود تا حق مردم استان در این رابطه به خوبی ادا شود .
 
دکتر زیویار خاطرنشان کرد: لرستان از نعمت آب برخوردار است اما به معنای واقعی از آن استفاده نمی شود، در لرستان بالای ۱۰ میلیارد متر مکعب روان آب وجود دارد اما سهم مردم از این میزان حدود یک میلیارد مکعب بیشتر نیست .
 
وی افزود: برخی از پروژه‌های مربوط به حوزه آب در لرستان بین ۱۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نیمه تمام مانده یا در دست احداث هستند که در صورت تکمیل و بهره برداری از آنها مشکل استان در زمینه استفاده از حق آبه رفع می‌شود .
 
استاندار لرستان تاکید کرد: تزریق بودجه برای تعیین تکلیف و تکمیل سدهای استان با توجه به درصد پیشرفت آنها از ۵ تا ۹۰ درصد است که حداقل بیش از یک میلیون متر مکعب به ذخیره آب لرستان اضافه و تقریباً مشکل آب استان را برطرف خواهد کرد که لازم است در مجامع تصمیم ساز مورد حمایت قرار گیرد .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها