مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی:

حل مشکل تامین آب شهرک صنعتی شماره ۳ ارومیه

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی از حل مشکل تامین آب شهرک صنعتی شماره ۳ ارومیه خبر داد .
کد خبر: ۱۳۵۰۱۷۵
حل مشکل تامین آب شهرک صنعتی شماره ۳ ارومیهبه گزارش جام‌جم، حسن حاتمی  در رابطه با حل مشکل تامین آب شهرک صنعتی شماره ۳ ارومیه گفت: آب  این شهرک‌ صنعتی  در سنوات گذشته به میزان ۱۰ لیتر بر ثانیه از شرکت آب و فاضلاب استان خریداری و تامین می‌شد درحالی که مصرف واحدهای صنعتی مستقر در شهرک بیش از ۲۰ لیتر بر ثانیه بوده و استفاده بیش از حد مجاز حجم آب خریداری شده منجر به محاسبه تصاعدی بهای هر مترمکعب آب مصرفی و صدور فیش های آب میلیاردی توسط شرکت آب و فاضلاب استان شده‌بود که این موضوع شرکت شهرک‌های صنعتی و واحدهای آب بر را با مشکلات عدیده مواجه می کرد.

وی اظهار کرد: با پیگیری های مستمر و همت همکاران مجموعه فنی، با حفر چاه آب جدید و اجرای خط انتقال آب ۴ کیلومتری و تامین آب بیش از ۵۰ لیتر بر ثانیه مشکل کلیه واحدهای صنعتی بخصوص واحدهای آب بر شهرک تا چندسال آینده رفع شد.

حاتمی افزود: برای حل مشکل تامین آب شهرک صنعتی شماره ۳ ارومیه بیش از ۶۰ میلیارد ریالی از بودجه داخلی شرکت هزینه شده‌است.

پایان حفاری تونل انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه پس از 5 سال
 
استاندار آذربایجان‌غربی از پایان حفاری تونل انتقال آب سد "کانی سیب " که وظیفه انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه را بر عهده دارد، خبر داد.

به گزارش جام‌جم، یک هفته قبل محمدصادق معتمدیان، استاندار  آذربایجان‌غربی در بازدید از روند اجرای پروژه بزرگ تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه مشهور به کانی سیب از احتمال پایان حفاری آن طی دو هفته آینده خبر داده بود که این وعده، با تلاش متخصصان داخلی مجری این پروژه، یک هفته زودتر محقق شد.

تونل کانی سیب دارای 36 کیلومتر طول است که توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء حفاری‌شده است و با اتمام آن قرار است سالانه 650 میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه ارومیه شود.

گفتنی است تونل کانی سیب، تونل انتقال آب، کانال انتقال آب از خروجی تونل اصلی به سمت دریاچه ارومیه و بند انحرافی "بادیناوا " چهار جزء اصلی طرح انتقال آب از رودخانه "زاب " شمرده می‌شوند.

دریاچه ارومیه در قالب طرح‌های ستاد احیاء قرار بود از سال 1394، ظرف مدت 10 سال به تراز اکولوژیک خود برسد؛ حال بعد از گذشت 6 سال و اجرای طرح‌های "سازه‌ای" متفاوت و هزینه‌کرد 15 هزار میلیارد تومانی دریاچه ارومیه روند معکوسی را در مقابل احیای نشان می‌دهد.

به گفته کارشناسان ستاد احیا دریاچه ارومیه امید است که با افتتاح این تونل، سرعت احیا دریاچه ارومیه مجددا روند صعودی پیدا کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها