معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: به دلیل تغییر اقلیم و کم‌توجهی‌ها شمار شهرستان‌های بیابانی این استان از ۱۶ مورد در سال‌های گذشته به ۲۲ مورد افزایش یافته است.
معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: به دلیل تغییر اقلیم و کم‌توجهی‌ها شمار شهرستان‌های بیابانی این استان از ۱۶ مورد در سال‌های گذشته به ۲۲ مورد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۳۴۹۱۱۱

 به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ،علی شکاری در آیین نامگذاری میدان جنگلبان و بلوار طبیعت شهرستان ششتمد خراسان رضوی افزود: عدم حفاظت کامل از مراتع و جنگل ها، سبب افزایش عرصه ها و سطوح بیابانی در این استان شده است.
 وی تصریح کرد: البته طی سالهای اخیر  اقدامات موثری از طریق اجرای طرح نهضت سبز و  نهال‌کاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سطح کشور و این استان انجام گرفته است.
 معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: توسعه جنگل ها و حفاظت از عرصه های طبیعی با توجه به حجم اندک اعتبارات، نیازمند ورود بخش مردمی به این حوزه است.
 شکاری افزود: در این راستا و در قالب مفاد قانونی، عرصه های طبیعی قابلیت واگذاری به مردم را برای بهره برداری اقتصادی با هدف رونق گردشگری طبیعت و توسعه کشت گونه های دارویی دارد.
 وی تصریح کرد: خراسان رضوی خاستگاه گیاهان دارویی است لذا طرح تلفیقی بهره برداری از مراتع و گیاهان دارویی و نیز در شرایط تامین آب در حوزه جنگل‌کاری و اقتصاد زراعت چوب، طرحی در اداره جنگل و ستاد سازمانی منابع طبیعی استان در دست پیگیری است.
 معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: همچنین در قالب ماده سه، اراضی و عرصه های طبیعی، به منظور احیا و حفاظت و بهره برداری اصولی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
۲۴۰ هزار هکتار از وسعت شهرستان ششتمد عرصه منابع طبیعی است.
مرکز شهرستان ۲۴ هزار نفری ششتمد در ۳۰ کیلومتری جنوب سبزوار و ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
ششتمد که اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ به شهرستان ارتقا یافت با وسعت سه هزار و ۷۸۶ کیلومترمربع شامل دو بخش مرکزی و شامکان، ۴۸ دهیاری و ۵۳ روستا است.
این شهرستان علاوه بر بخش معدن، به خاطر داشتن معادن منگنز و سنگ آهک با تولید محصولاتی نظیر آلو، گردو، بادام و زعفران در حوزه کشاورزی نیز مطرح است.
ششتمد همچنین به عنوان یکی از مناطق "نمونه گردشگری" خراسان رضوی معرفی شده و با بناهای تاریخی فرهنگی همچون آرامگاه ابوالحسن بیهقی، نویسنده و تاریخ‌نگار شهیر، آب و هوای معتدل، کوهستانی و طبیعت سرسبز از جذابیت های گردشگری مناسبی برخوردار است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها