موضوع برخی برنامه‌های روزهای آتی رادیو اقتصاد اعلام شد.
کد خبر: ۱۳۴۸۸۷۹

راه‌های ایجاد یك كسب و كار
برنامه «دكتر كتاب» دوشنبه ۱ آذر ماه راه‌های ایجاد یك كسب و كار را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.
به گزارش جام‌جم، افراد زیادی در دنیا هستند كه رویای راه اندازی یك كمپانی و تجارت را در سر می‌پرورانند اما هرگز این كار را انجام نمی‌دهند. دلیل آن هم وجود ترس‌ها و بهانه‌هایی است كه به دلیل قبول نكردن مسئولیت‌ها دارند و درواقع برای شروع نكردن یك كار و راه‌اندازی نكردن یك تجارت می‌توان هزاران دلیل آورد. رئیس بودن می‌تواند ترسناك هم باشد كه در بیشتر موارد، صاحبان تجاری ازخطرات این كار می‌ترسند اما باید بهانه‌های خود را شناسایی كرده و درصدد رفع آنها بربیایید. این بهانه‌ها مانند یك سرعت‌گیر عمل می‌كنند و باید یك بار دیگر علایق خود را برای راه اندازی تجارت مرور كنید و راه حلی را برای كنار گذاشتن افكار منفی بیابید.
در برنامه فردا با معرفی كتاب راه اندازی و توسعه كسب‌وكار اثر پیتر هینگستون در خدمت شنوندگان خواهیم بود.
«دكتر كتاب» كاری از گروه كشاورزی به تهیه كنندگی علی دهقانزاده شنبه الی پنجشنبه ساعت ۰۸:۵۰ از شبكه رادیویی اقتصاد به روی آنتن می‌رود.

استفاده از توان مردم در حل مشكلات اقتصادی كشور با الگوگیری از بسیج
برنامه «چالش» دوشنبه اول آذر، بمناسبت هفته بسیج با موضوع استفاده از توان مردم در حل مشكلات اقتصادی كشور با الگوگیری از بسیج در خدمت شنوندگان خواهد بود.
به گزارش جام‌جم، حل مشكلات اقتصادی كشور نیازمند انسجام ملی، روحیه از خودگذشتگی و تعمیق روحیه بسیجی است. حماسه‌آفرینی بسیجیان در سال‌های دفاع مقدس، امروز در حوزه سازندگی و آبادانی كشور تبلور ویژه یافته و باعث شده تا با وجود تحریم‌های گسترده استكبار جهانی، سراسر كشور به یك كارگاه عمرانی تبدیل گردد و عرصه‌ای جدید برای جانفشانی، ایثار و تحقق شعار «ما می‌توانیم» گشوده شود.
در این برنامه مهمانان راجع به استفاده از توان مردم در حل مشكلات اقتصادی كشور با الگوگیری از بسیج صحبت می‌كنند.
برنامه چالش به تهیه‌كنندگی بهزاد محمودزاده روزهای زوج ساعت ۱۲:۱۵ به مدت ۴۵ دقیقه از شبكه رادیویی اقتصاد موج اف‌ام ردیف ۹۸ پخش می‌شود.

نهضت ملی مسكن
برنامه «صدای تولید» دوشنبه ۱ آذر ماه با موضوع نهضت ملی مسكن در خدمت شنوندگان خواهد بود.
به گزارش جام‌جم، نهضت ملی مسكن یكی از سیاست‌های كلان دولت سیزدهم در حوزه مسكن است كه بر اساس این سیاست، احداث ۴ میلیون واحد مسكونی در چهار سال در برنامه این دولت قرار گرفته است. متقاضیان واقعی مسكن می‌توانند با داشتن چهار شرط تأهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سكونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالكیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امكانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسكن، نسبت به ثبت‌نام اقدام كنند.
در برنامه فردا كارشناسان در خصوص نهضت ملی مسكن صحبت می كنند.
برنامه «صدای تولید» به تهیه كنندگی شهرام جهانبازی ساعت ۱۱:۰۵ از شبكه رادیویی اقتصاد موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز پخش می‌شود.
صادرات انواع دمنوش‌های ایرانی به اروپا
برنامه «تابلوی صادرات» یكشنبه ۳۰ آبان ماه به سراغ صادرات انواع دمنوش های ایرانی به اروپا می‌رود.
به گزارش جام‌جم،  امروزه تنوع در تولید چای و دمنوش‌های ایرانی به حدی افزایش‌ یافته كه بازارهای جهانی به استفاده از این محصولات به‌شدت علاقه نشان داده و به ‌راحتی دمنوش‌های ایرانی را می‌توان در بازارهای دنیا پیدا كرد و این در حالی است كه شاید دو دهه قبل بسیاری نمی‌دانستند دمنوش چیست؟ دمنوش‌های تولیدشده توسط زیرمجموعه‌های شركت دیلمان از اقبال مناسبی در ایران و بازارهای جهانی برخوردار هستند و آن‌طور كه مدیرعامل این شركت نیز می‌گوید برنامه‌های مهمی ‌برای حضور تولیدات این شركت در بازارهای آمریكا و اروپا ریخته شده است.
كارشناسان و دست اندركاران در این برنامه درباره صادرات انواع دمنوش های ایرانی به اروپا مطالبی را بیان می‌كنند.
برنامه تابلوی صادرات كاری از گروه صنعت و بازرگانی و به تهیه‌كنندگی راضیه حسینعلی روزهای فرد ساعت ۱۶:۰۵ به روی آنتن می‌رود.

توسعه گلخانه‌داری در استان گلستان
برنامه «ارمغان طبیعت» یكشنبه ۳۰ آبان ماه با موضوع توسعه گلخانه‌داری در استان گلستان در خدمت شنوندگان خواهد بود.
به گزارش جام‌جم، كاهش منابع آبی در بیشتر مناطق كشور از جمله گلستان، ضرورت تغییر الگوی كشت نظیر توسعه كشت محصولات گلخانه‌ای را در این استان شمالی دوچندان كرده است كه تحقق این راهبرد اقتصادی نیازمند نقشه علمی راه تولید و سرمایه‌گذاری است.

كارشناسان معتقدند كه توجه به كشت‌های گلخانه‌ای و توسعه آن از بهترین شیوه‌ها برای تغییر الگوی كشت از سنتی به علمی در استان‌های خشك و نیمه خشك با منابع آبی محدود از جمله گلستان است زیرا در این شیوه كشت مزایای قابل توجهی از جمله افزایش تا ۱۰ برابری تولید، اشتغال، درآمد و بهره‌وری در مصرف آب در واحد سطح رخ خواهد داد كه علاوه بر تامین امنیت غذایی پایدار برای كشور، منابع آبی محدود استان‌ها و این استان شمالی را می‌توان مدیریت كرد.
نویدرضا فرحانی معاونت مدیریت باغبانی جهاد كشاورزی استان گلستان در برنامه فردا درباره توسعه گلخانه داری در استان گلستان مطالبی را بیان می كند.
آمار گلخانه‌های فعال در استان، ضرورت رویكرد به سمت كشت گلخانه‌ای، حمایت‌های جهاد كشاورزی استان و... از دیگر محورهای موضوعی این برنامه است. 
برنامه ارمغان طبیعت كاری از گروه كشاورزی به تهیه‌كنندگی مهدی شیار شنبه الی جمعه ساعت ۱۳:۳۵ از شبكه رادیویی اقتصاد روی آنتن می‌رود.

قانون های اولیه فروش
برنامه «دكتر كتاب» یكشنبه ۳۰ آبان ماه با موضوع قانون‌های اولیه فروش در خدمت شنوندگان خواهد بود.
به گزارش جام‌جم، در جهان رقابتی امروز، با توجه به گسترش رقابت در تجارت، شاهد افزایش قابل توجه به مشتری یا به عبارت دیگر گسترش مفهوم مشتری محوری هستیم. هدف از ایجاد راه برد های كسب و كار مشتری مدارانه، برنامه‌ریزی برای تعیین راه بردها و فرصت‌هایی است كه شرایط برنده ـ برنده را در فضای رقابتی ایجاد كند. ایجاد راه برد كسب و كار مشتری مدارانه مستلزم ایجاد تغییرات در نحوه انجام تعاملات و به طور كلی ساختار تجاری هر تجارتی است. در این راه باید نقش بخش‌ها و واحدهایی كه با مشتری تعامل دارند، به در ستی روشن شود و مشخص گردد كدام واحد می‌تواند ارزش افزوده بیشتری را برای مشتری ایجاد كند. در فروش، هدف برقراری ارتباط با مشتری و متقاعد ساختن وی برای خرید به شیوه ای هر چه موثرتر است. برای این منظور باید شناخت كاملی از مشتری داشت. باید تعریفی از یك مشتری ایده‌آل داشت. باید از خود بپرسید چرا مشتری باید محصول ما را برای خرید انتخاب كند.
در این برنامه به معرفی كتاب فروش موفق اثر رابرت هلر خواهیم پرداخت.
«دكتر كتاب» كاری از گروه كشاورزی به تهیه‌كنندگی علی دهقانزاده شنبه الی پنج شنبه ساعت ۰۸:۵۰ از شبكه رادیویی اقتصاد به روی آنتن می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها