وزیر کشور انگلیس گفت: لندن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را گروهی تروریستی اعلام کرده و حمایت از آن را نقض قوانین می‌داند.
کد خبر: ۱۳۴۸۵۰۶

به گزارش جام جم آنلاین، پریتی پتل، وزیر کشور انگلیس اعلام کرد لندن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را گروهی تروریستی اعلام کرد.

وی گفت: « جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در لیست گروه های تروریستی قرار گرفت و هر فردی که حمایت خود را از این جنبش بیان و یا از آن جانبداری کند قانون را نقض کرده و با او برخورد خواهد شد.»

پتل افزود: «امیدوار هستیم پارلمان انگلیس هم با این اقدام دولت همراهی کند. تعلق داشتن به گروه، ابراز همراهی با آن، کمک به ترتیب جلسات یا نمایش پرچم های آنان در ملا عام مجازات 10 سال زندان را در پیش خواهد داشت.»

وزیر کشور انگلیس مدعی شد: «این یک گام حیاتی برای حفاظت از جامعه یهودی است. گروه حماس اساسا ناخوشایند و ضد انسانی است. مردم یهودی به طور معمول احساس ناامنی می‌کنند تا جایی که در خانه‌های خود و به صورت مجازی عبادت می‌کنند.»

وی ادعا کرد: «حماس توانایی انجام اقدامات تروریستی قابل توجهی از جمله دسترسی به سلاح‌های گسترده و پیچیده و همچنین امکانات آموزش گروه ها و افراد تروریستی را دارد.»

در واکنش به این اقدام «نفتالی بنت» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی نیز در صفحه توئیتر خود بلافاصله از این اقدام لندن تقدیر کرد.

پیشتر نیز نام گروه مقاومت اسلامی حماس، از سوی آمریکا، اتحادیه اروپا و کانادا ذیل گروه‌های تروریستی اعلام شده بود. به این معنا که دارایی‌های آن را می‌توان گرفت و اعضای آن را زندانی کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها