رزمایش و مانور تمرینی آسیب به زیرساخت های حوزه برق در منطقه گل گل شهرستان پلدختر برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۴۷۲۷۵
 به گزارش جام جم آنلاین لرستان: مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو دراین خصوص اظهار کرد: با  هماهنگی کمیته های مختلف از ستاد وزارت نیرو در 6 منطقه کشور  این مانورها برگزار خواهد شد و موجب بازدهی بهتر کارهای گروهی و انسجام بین دستگاه ها می شود و توانایی افراد و نیروها را در کار گروهی ارتقا می بخشد.
 
مقیمی افزود: این مانور به منظور افزایش توانمندی برای مقابله هوشمندانه در برابر مخاطرات طبیعی بویژه سیل می باشد و ازآنجا که استان های جنوب غربی همواره در معرض تهدید های طبیعی از جمله سیل بوده، بنابراین لزوم آمادگی بیشتر در دستگاه های خدمت رسان حیاتی آب و برق برای مقابله با سیل ضروری می باشد.
 
وی به اهمیت رصد شرایط اقلیمی در مواقع بحران اشاره کرد و افزود : در حوزه  صنعت آب و برق در این  زمینه به خوبی عمل شده و سامانه های هشدار آمادگی لازم را برای مواجهه با بحران ایجاد کرده است.
 
مقیمی بیان کرد: بررسی میزان اثربخشی و کارایی برنامه های آمادگی و مقابله، ایجاد هماهنگی لازم بین دستگاه های صنعت آب و برق، تمرین هماهنگی بین سایر سازمان ها و مردم، تمرین خدمت رسانی به مراکز اسکان اضطراری، ایجاد مهارت و اعتماد به نفس در همکاران و شناسایی نقاط ضعف و قوت، مبادله دانش و تجارب بین اعضای شرکت کننده در رزمایش، برآورد کیفی و کمی تجهیزات و امکانات و ... از مهم ترین اهداف مورد نظر اجرای رزمایش است.
 
 مدیر عامل شرکت توزیع برق  در خصوص عملیات حوزه برق مانور تمرینی آموزشی برق اظهارکرد: مانور تمرینی آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل کشور در منطقه گل گل شهرستان پلدختر استان لرستان در حال برگزاری بوده و در این مانور آسیب ها به زیر ساختهای حوزه برق در 3 نقطه مورد بررسی قرار گرفت که از جمله آنها نصب پایه و احداث شبکه توزیع برق، اصلاح و ریگلاژ شبکه آسیب دیده ، نصب کامل پست هوایی و دیزل ژنراتور سیار می باشد.
 
فریدون خودنیا عنوان کرد: استانهای یاری رسان با تجهیزات و ماشین آلات کامل اعم از جرثقیل، بالابر، خودروهای کمکدار، مولدهای برق اضطراری، انواع ترانس، تابلو و یراق آلات به محل حادثه اعزام گردیدند.
 
وی تصریح کرد: در این مانور توان پاسخگویی نیروهای عملیاتی حوزه برق نیز سنجیده شد و خوشبختانه اکیب های عملیاتی توانستند با آمادگی کامل کلیه نقصها و خسارات زیر بنایی فرضی وارده را در کوتاهترین زمان ممکن بازیابی و اصلاح نمایند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها