سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در سخنانی تصریح کرد: آمریکا در عراق، سوریه و افغانستان ثابت کرد که با تحمیل اجباری دموکراسی و ارزش‌ های خود، آشفتگی را برای دیگران به ارمغان می‌آورد.
کد خبر: ۱۳۴۶۷۴۲

به گزارش جام جم آنلاین، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه در خصوص اتهام زنی‌ های آمریکا به کشورش پیرامون دموکراسی و حقوق بشر تصریح کرد که واشنگتن مانند گذشته تلاش می‌کند تا مداخله خود در امور داخلی سایر کشورها را به نام «حقوق بشر» و «دموکراسی» توجیه کند.

به گزارش وبگاه «وزارت خارجه چین»، سخنگوی این وزارتخانه در این باره اضافه کرد: اما چه عراق، چه سوریه و چه افغانستان، حقایق بارها و بارها ثابت کرده‌ اند که ایالات متحده با تحمیل اجباری دموکراسی و ارزش‌ های خود به دیگران، به جای ثبات و رفاه، آشفتگی و هرج و مرج را برای دیگران به ارمغان می‌ آورد.

«وانگ ونبین» در این خصوص افزود: آمریکا اعتبار حقوق بشر و دموکراسی خود را کاهش داده و دموکراسی آمریکایی مدت هاست که ورشکسته شده است.

این در حالیست که ۲ دهه اشغالگری نیروهای خارجی به سرکردگی تروریست های آمریکایی در افغانستان دستاوردی جز افزایش ناامنی، فقر و خشونت برای مردم این کشور به همراه نداشته است.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها