معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین

رزمایش آماده به کاری مولدهای برق اضطراری در استان قزوین برگزار شد

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: همزمان با سراسر کشور رزمایش آماده به کاری مولدهای برق اضطراری مراکز مهم خدماتی در قزوین برگزار گردید.
معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: همزمان با سراسر کشور رزمایش آماده به کاری مولدهای برق اضطراری مراکز مهم خدماتی در قزوین برگزار گردید.
کد خبر: ۱۳۴۵۳۶۰

به گزارش جام جم انلاین قزوین،یوسف اینانلو در خصوص این مانور اظهارداشت: به مناسبت هفته پدافند غیر عامل برنامه های مختلفی برای حفظ آمادگی دستگاههای اجرایی و خدمات رسان پیش بینی شده که عملیاتی گردید.

اینانلو تصریح کرد: رزمایش آماده بکاری مولدهای برق اضطراری مراکز مهم و ضروری استان قزوین همزمان با دهمین رزمایش سراسری قطع برق و ارزیابی آماده به کاری مولدهای اضطراری با شروع هفته پدافند غیرعامل برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این رزمایش برق 10 مرکز مهم و ضروری دولتی استان، به مدت 20 دقیقه قطع گردید و در این مدت توسط تیم اعزامی وضعیت آماده بکاری مولدهای برق اضطراری این مراکز مورد ارزیابی فنی قرار گرفت.

اینانلو یادآورشد: مولدهای برق اضطراری نقش بسیار مهمی در چرخه تامین برق مستمر مراکز دارند و باعث استمرار ارائه خدمات این مراکز در زمان قطع برق می شوند لذا بایستی آمادگی این مولدهای برق به صورت مستمر مورد ارزیابی قرار گیرد تا هعمیشه آماده به کار باشند.

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: در استان قزوین مولدهای برق متعددی با ظرفیت های 50 کیلو ولت آمپر در ادارات و بخش های تجاری و مولدهای زیادی با ظرفیت تا 2 هزار کیلو ولت آمپر در بخش صنعتی داریم که فعال و در مدار هستند که آمادگی فنی آنها برای در مدار قرار گرفتن یک الزام است.

وی تصریح کرد: در این رزمایش تعداد 10 مرکز مهم به صورت اتفاقی اعلام و عملکرد مولدهای همه مراکز به موقع ومثبت بوده و وارد مدار گردیدند.

اینانلو اظهار داشت: این مولدها بایستی پس از قطع برق به صورت اتوماتیک وارد مدار شده و انرژی برق مورد نیاز دستگاه مربوطه و سیستم رایانه ای را تامین کند در غیر این صورت این نقیصه به عنوان یک امتیاز منفی تلقی شده و در گزارش نهایی اعلام می شود تا رفع ایراد شود.

وی بیان کرد: در سال گذشته هم این رزمایش در 10 مرکز حساس و مهم استان برگزار شد که مولد 8 مراکز مهم بموقع وارد مدار شد و جواب داد و مولد یک دستگاه ایراد داشت و نتوانست وارد مدار شود و یک مرکز نیز مولد اضطراری نداشت که از فهرست حذف شد.

10 •تیم عملیاتی در رزمایش شرکت کردند

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: در این رزمایش 10 تیم عملیاتی مرکب از هر تیم سه نفر شامل استاد کار برق، برق کار و یک مسئول هماهنگی مشارکت دارند و ارزیابی مراکز حساس را انجام دادند.

اینانلو اضافه کرد: امسال برای چهارمین بار است که این رزمایش برگزار می شود و در رزمایشهای قبلی در مراکز بیمارستانی، دستگاههای اجرایی، شرکت های آب و فاضلاب و ادارات برق برگزار شد و در این رزمایش به دلیل شرایط کرونایی، بیمارستانها از این رزمایش حذف شده اند تا مشکلی در سیستم خدمت رسانی درمانی ایجاد نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها