سرپرست پزشکی قانونی لرستان گفت: ۲۲ مرد و ۱۴ زن نیمه نخست امسال بر اثر انواع مسمومیت‌ها در استان جان باختند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۳۴۴۶۵۳
مرگ ناشی از مسمومیت در لرستان ۳۶ درصد کاهش یافتبه گزارش جام جم آنلاین لرستان: محمدرضا فارسی نژاد با اشاره به مسمومیت و مرگ ۵۳ شهروند لرستانی در سال گذشته اظهار کرد: امسال ۱۵ مرد و ۶ زن در استان بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، ۹ درصد کاهش داشته است.
 
وی مرگ و میر ناشی از گازگرفتگی در سال گذشته را ۱۳ نفر شامل هشت مرد و پنج زن برشمرد و ادامه داد: مونواکسید کربن، گازی بی‌رنگ و بی‌بو است و به همین علت به آن قاتل خاموش می‌گویند که علائم مسمومیت با آن از موارد خفیف مثل رخوت و خواب‌آلودگی تا علائم شدید مانند تشنج و نارسایی تنفسی متغیر می‌باشد و در نهایت می‌تواند باعث مرگ شود.
 
فارسی نژاد افزود: مردم باید از وسایل گرمایشی استاندارد استفاده و مسیر دودکش را قبل از راه‌اندازی وسایل گرمایشی بررسی نمایند، همچنین توجه به رنگ شعله بخاری، عدم استفاده از آب‌گرم‌کن در حمام و عدم مسدود کردن تمامی روزنه‌های اتاق ضروری است.
 
وی گفت: قرص برنج (فسفید آلومینیوم) نیز برای از بین بردن شته داخل غلات و برنج قابل استفاده است که با آزادسازی گاز فسفین در بدن انسان باعث مرگ سلولی و مرگ بافت‌ها می‌شود و برای درمان این مسمومیت آنتی دُز خاصی وجود ندارد و اکثر موارد مسمومیت آن منجر به مرگ خواهد شد.
 
فارسی نژاد افزود: باتوجه به خطرناک بودن این قرص واردات آن از سال ۹۲ به کشور و همچنین فروش آن در عطاری‌ها ممنوع اعلام شده است، اما هنوز به طور غیرقانونی به فروش می‌رسد بنابراین پیشنهاد می شود خانواده‌ها برای شته زدایی غلات و برنج از قرص سیر که خطر خاصی ندارد استفاده کنند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها