آمار شرکت تحقیقاتی IDC نشان داد

سازنده آیفون دوم شد

آمار شرکت تحقیقاتی IDC نشان داد شرکت اپل با فروش ۵۰.۴ میلیون دستگاه آیفون در سه ماهه سوم، جایگاه دومین سازنده بزرگ تلفن هوشمند جهان را پس گرفت.
کد خبر: ۱۳۴۴۶۴۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، عرضه جدیدترین مدل آیفون به اپل کمک کرد بیش از ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهبود پیدا کند با این همه اختلال در تامین قطعات، فروش این شرکت را محدود کرد. تیم کوک، مدیرعامل اپل در کنفرانس اعلام درآمد‌های سه ماهه، برآورد کرد این شرکت از محدود شدن عرضه قطعات در سه ماهه جاری بیش از شش میلیارد دلار ضرر خواهد کرد، زیرا مصرف کنندگانی که اکنون برای خرید آیفون سفارش می‌دهند باید تا اواخر نوامبر یا حتی دسامبر برای دریافت گوشی خود منتظر بمانند.

شرکت سامسونگ الکترونیکس همچنان بزرگترین سازنده تلفن هوشمند جهان ماند، اما فروش این شرکت تحت تاثیر محدودیت‌های مشابه و تصمیم سامسونگ برای عدم عرضه گوشی گلکسی نوت در مدت مذکور، ۱۴ درصد کاهش یافت و به ۶۹ میلیون دستگاه رسید.

این غول کره‌ای که نیمه رسانا‌های خود و همچنین نیمه رسانا‌های شرکت‌هایی مانند انویدیا را تولید می‌کند، اعلام کرد انتظار دارد کمبود تراشه تا پایان سال ۲۰۲۲ ادامه پیدا کند و حاضر نشد درباره درآمد‌ها و سرمایه گذاری‌های آینده پیش بینی کند. سامسونگ اعلام کرد انتظار دارد فروش تلفن هوشمند در سه ماهه چهارم امسال کاهش پیدا کند و احتمالا اپل سال ۲۰۲۱ را به عنوان سازنده تلفن هوشمند شماره یک جهان به پایان می‌برد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، یکی از تغییرات استراتژیک کلیدی سامسونگ در این دوره، عرضه مدل‌های تاشو به عنوان معرفی گوشی‌های آخر تابستان و کامل کردن مدل‌های گلکسی بوده که هر ساله چند میلیون دلار فروش داشته است. واکنش بازار قوی بوده و سامسونگ سرمایه گذاری در خط تولید نمایشگر انعطاف پذیر خود را افزایش داده، اما غیبت نوت ممکن است روی شمار دستگاه‌هایی که این شرکت فروخته، تاثیر گذاشته باشد. با این حال مدل‌های گران قیمت گلکسی زد فولد و زد فلیپ که حداکثر ۱۸۰۰ دلار قیمت دارند، میانگین قیمت فروش این شرکت را به فروش اپل نزدیکتر خواهند کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها