وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سفر‌های دولت سیزدهم فرصت استفاده از منابع ویژه را برای مناطق مختلف کشور فراهم می‌کند و امکان طرح مسائل راهبردی و مبنایی را برای تصمیم‌سازی در مسئولان میسر می‌سازد.
کد خبر: ۱۳۴۳۷۳۴
به گزارش جام جم آنلاین اردبیل حجت‌الله عبدالملکی در جلسه شورای اداری شهرستان انگوت افزود: سفر‌های دولت سیزدهم از مناطق محروم آغاز شده است و ارزیابی‌های مسئولان و وزیران در این سفر‌ها مبنای کار و خدمت قرار می‌گیرد.
وی در این جلسه برای ایجاد دامپروری با سرمایه‌گذاری شستا، حل مسئله آب شرب، تامین تسهیلات تکمیلی و تقسیط بدهی بانکی یک سرمایه‌گذار بخش کشاورزی و ایجاد باجه بانک رفاه و توسعه تعاون و جمع آوری مدارس کانکسی روستایی در انگوت قول مساعد داد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح‌های نیمه تمام انگوت نیز امشب در جلسه شورای اداری باحضور آقای رییس جمهور مطرح خواهد شد افزود: برای دو طرح اقتصادی هم مقرر شد ۵۵ میلیارد تومان اختصاص یابد که در حد خود می‌تواند مقداری از مسئله اشتغال را حل کند.
برنامه‌های جدی برای حل مسئله اشتغال در سطح ملی داریم که در بحث استانی و شهرستانی سهم قابل توجهی برای شهرستان‌های انگوت و گرمی اختصاص خواهد یافت و خبر‌های خوبی در این خصوص در روز‌های آینده خواهیم داشت.
ولی اسماعیلی، نماینده مردم شهرستان گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه مهاجرت مردم از این شهرستان را مشکلی بزرگ و نتیجه توسعه نامتوازن در کشور دانست و رفع تبعیض‌ها را خواستار شد.
وی افزود: در این منطقه آب آشامیدنی در تابستان‌ها قطع و فریاد العطش مردم بلند می‌شود و باید تصفیه‌خانه تازه کند به سرانجام برسد و این مشکلات نیز از دلایل مهاجرت مردم است.
او راه‌اندازی درمانگاه، استمهال وام‌های کشاورزی، بیمه کارگران و استقرار ۱۱ اداره زیرمجموعه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در انگوت را خواستار شد و گفت: سد عمارت با آب، خاک و بودجه ما احداث شده است و انجام مطالعه برای انتقال آب آن به شهرستانی دیگر جفا در حق مردم است و اجازه این کار را نخواهیم داد.
لطفعلی زیادی، فرماندار انگوت نیز در این جلسه احداث بزرگراه، آسفالت و تعریض راه‌ها، کمربندی شهر، اجرای شبکه فاضلاب، پست برق، تسهیلات کم‌بهره، ماشین‌آلات شهرداری، راه‌اندازی دامپروری، سالن ورزشی بانوان، دکل مخابراتی، استقرار ادارات، برچیده شدن مدارس سنگی و کانکسی، تامین قیر برای شهرداری، پرداخت مطالبات پیمانکاران، ساخت بیمارستان و راه‌اندازی بانک رفاه و توسعه تعاون را خواستار شد.
وی افزود: شهرستان انگوت با یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع مساحت و ۱۶۲ روستا محرومیت‌های خاصی دارد و پیگیری و پشتیبانی مالی برای تکمیل ۲ سد در حال احداث عمارت و تازه کند ضرورت دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها