رییس اداره امور اصناف و تشکلهای اداره کل صمت استان بوشهر؛

مصوبات شورای عالی مسکن با قدرت اجرایی خواهد شد

در راستای سفر ریاست محترم جمهوری به استان بوشهر؛

7مصوبه مهم در بخش صنعت،معدن و تجارت به تصویب رسید

رئیس سازمان صمت استان بوشهر از به تصویب رسیدن 7مصوبه مهم در بخش صنعت،معدن و تجارت استان در سفر ریاست محترم جمهوری به استان بوشهرخبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۲۰۸۳

 

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر؛ سید حسین حسینی با اشاره به حمایت و پشتیبانی دولت ازبخش صنعت،معدن و تجارت افزود: در راستای سفر ریاست محترم جمهوری به استان در هفته گذشته پیشنهادات و درخواست ها در حوزه صمت استان مورد بررسی، رسیدگی و سپس در حضورمقامات ارشد کشورو استان توافق شد.

حسینی با اشاره به مصوبات سفر در حوزه صنعت ، معدن و تجارت استان، موارد مهم را به شرح زیر عنوان کرد :

1-اختصاص مبلغ 200 میلیارد تومان به منظور ایجاد و تکمیل زیر ساخت های داخل منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر( 50درصد شرکت شهرکهای صنعتی ایران و 50 درصد سازمان برنامه و بودجه کشور) طی سالهای 1400 و 1401 .

2-تامین منابع مالی جایگزینی شناورهای ساخت خارج با شناورهای ساخت شده در کشور با در نظر گرفتن اولویت نسبت به سایر صنایع سالیانه 250میلیون دلار به مدت سه سال (جمعا750میلیون دلار) از محل منابع صندوق توسعه ملی از طریق بانک عامل.

3-با توجه به تعطیلی یکی از واحد های مهم و اجرای طرح عارضه یابی و مصوبه ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید در خصوص راه اندازی آنها و با توجه به اشتغال بالای طرح و پذیرش اولیه در بانک صنعت و معدن به صورت سندیکایی با مشارکت بانک های عامل مقرر شد بانکهای موصوف نسبت به تامین مالی به مبلغ 1500میلیارد تومان مشارکت نمایند.

4-با توجه به محدودیت های موجود در منابع بانکهای تخصصی نظیر صنعت ومعدن بوشهر، توسعه تعاون،توسعه صادرات و کشاورزی و برای استفاده از حسابهای شرکتهای دولتی استان و گردش حاصل از منابع آنها در جهت افزایش تسهیلات بانکی برای استفاده از حسابهای شرکتهای دولتی استان در افزایش تسهیلات بانکی برای رونق تولید در استان، از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور،بانک مرکزی و وزارت اقتصادو دارایی بررسی و پیشنهاد لازم مبنی بر تکلیف انتقال بخشی از صنایع،شرکتهای دولتی به حسابهای بانکی در استانهای محل استقرار آنها در لایحه بودجه سال 1401 ارائه گردد.

5- سرمایه گذاری مستقیم یا به صورت مشارکتی با بخش خصوصی در زمینه تولید لاستیک،صنایع میان دست و پایین دست پتروشیمی و صنایع آهک در شهرستانهای دارای نرخ بیکاری بالا در استان بوشهراز طریق ستاد اجرایی امام(ره)، ایمیدرو و دیگرسازمان های توسعه ای اقدام گردد.

6-تامین مالی و پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش برای 9 طرح اولویت دار در استان از طریق بانک صنعت و معدن،ملی،تجارت و ملت .

7-تامین منابع سرمایه در گردش و ثابت برای سایر واحدهای تولیدی و طرح ها ی تولیدی .

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان عنوان کرد: در زمینه حمایت از واحدهای تولیدی و ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز سرمایه گذاری صنعتی و معدنی و تجاری در استان و تسهیل تجارت ، در زمینه برق ، آب و گاز پیشنهاداتی داده شده که در مصوبات مرتبط با وزارتخانه های مربوطه لحاظ شده است .

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها