رییس دیوان محاسبات کشور در مورد یارانه‌های پنهان کشور گفت:میزان یارانه پنهان کشور بالغ بر ۱ میلیون ۶۰۳ هزار میلیارد تومان است که بخش اعظم آن بیش از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان مربوط به گاز و دو برابر منابع عمومی کشور در سال ۹۹ است.
کد خبر: ۱۳۴۱۸۸۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، «مهرداد بذرپاش»، رییس کل دیوان محاسبات کشور در حاشیه نشست علنی امروز- سه شنبه- مجلس شورای اسلامی بعد از قرائت تفریغ بودجه ۱۳۹۹ کل کشور در جمع خبرنگاران گفت:امروز تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور که در تاریخ ۳۱ شهریورماه امسال تحویل مجلس شورای اسلامی شده بود در صحن علنی و غیر علنی قرائت شد. بخشی از اعداد و ارقام محرمانه در جلسه غیر علنی ارائه شد و بخش‌های هم علنی قرائت شد تا در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار گیرد.

رییس دیوان محاسبات کشور گفت: کاهش زمان ارائه نفریغ بودجه به مدت چهارماه کاهش پیدا کرد و دیوان محاسبات حساب‌های ۳۶۰۰دستگاه را بررسی کرده و در تقویم زمانی زودتر انجام داد. این گزارش، ماحصل صد‌ها هزار نفر ساعت کار کارشناسی و رسیدگی به حساب‌ها و ۲۷۲تبصره بودجه سال ۹۹ است که وقت زیادی برای رسیدگی آن صرف شده است.

وی در مورد یارانه‌های پنهان در بودجه کشور گفت: یارانه پنهان کشور عددی بالغ بر ۱میلیون ۶۰۳ هزار میلیارد تومان اعم از یارانه در بخش کالا‌های اساسی و گاز است. بخش اعظم آن بیش از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان مربوط به گاز اعم از هدر رفت و مصرف در شبکه است که دو برابر منابع عمومی کشور در سال ۹۹ یعنی ۴۵ درصد نقدینگی کشور در سال ۹۹ محسوب می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها