استاندار سیستان وبلوچستان گفت: باید با صدور کارت هویتی و تسهیل در بخش های گمرکی و ویزا، زمینه حضور سرمایه گذاران کشور افغانستان در استان را فراهم کرد.
کد خبر: ۱۳۴۱۷۴۳

به گزارش جام جم آنلاین؛ حسین مدرس‌خیابانی روز دوشنبه در جلسه مدیران حوزه اقتصادی سیستان و بلوچستان که در محل استانداری برگزار شد اظهارداشت: جذب سرمایه گذار و تشویق افراد برای سرمایه گذاری در استان باید در اولویت کار مدیران این حوزه باشد که همین مهم یکی از ضروری ترین ماموریت های اداره کل اقتصاد و دارایی محسوب می شود.

 

وی افزود: یکی از راه های تحقق این امر ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری و هموار کردن شرایط حضور افراد برای صدور کوتاه مدت مجوزهای اقتصادی است.

 

 به گفته مدرس خیابانی؛ برای رشد حوزه اقتصادی باید شیوه های سرمایه گذاری را اطلاع رسانی کرد و یک فرد باید بداند که دقیقا در چه بخشی می تواند برنامه ریزی کند تا دچار سردرگمی نشود و بتواند کوتاه‌ترین مسیر را برای رسیدن به هدف طی کند.

 

وی با اشاره به اینکه سیستان وبلوچستان در کنار محرومیت های تاریخی که دارد اما استعدادهای بالقوه متعددی را نیز در دل خود جای داده ادامه داد: لازم است تا با مستقر کردن یک باجه مستقل با حضور نمایندگان دستگاه های ذیربط مانند امنیتی و عمرانی و سیاسی و... زمینه های ورود راحت و بدون دغدغه سرمایه گذاران در استان را فراهم کرد.

 

وی گفت:سیستان وبلوچستان به لحاظ ذخایر آنتیموان رتبه اول، ذخایر طلا رتبه دوم و منیزیوم جایگاه سوم کشور را دارد اما هنوز در زیر زمین هستند و در عین اینکه مجوزهای اکتشاف و استخراج صادر شده اما مستلزم حضور سرمایه‌گذار و آغاز عملیات اجرایی است.

 

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: سرمایه‌داران بومی زیادی نیز از همین استان هستند که در مناطق دیگر همچون دبی سرمایه‌گذاری کرده‌اند که باید از این افراد در استان خودشان استفاده کنیم و شرایط را برای جذب آنان و سرمایه گذاری در استان هموار کنیم.

انتهای پیام/

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها