بررسی های آماری نشان می دهد: بیش از ۵۰ کشور در جهان از هدف سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای واکسیناسیون کامل ۱۰ درصد از جمعیت خود در برابر بیماری کووید-۱۹ تا پایان ماه سپتامبر، جا مانده اند.
کد خبر: ۱۳۴۰۴۸۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، بیشتر کشور‌هایی که از برنامه تعیین شده سازمان جهانی بهداشت برای واکسیناسیون کامل ۱۰ درصد از جمعیت خود عقب مانده اند، کشور‌های آفریقایی هستند و آمار کلی افرادی که در این کشور‌ها به طور کامل در برابر بیماری واکسینه شده اند در حال حاضر ۴.۴ درصد است.

بسیاری از این کشور‌های جامانده از برنامه واکسیناسیون از جمله کشور‌هایی با میزان درآمد پایین هستند که در تامین واکسن و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای واکسیناسیون با مشکل روبرو هستند. همچنین برخی از آن‌ها درگیر جنگ یا ناآرامی‌های داخلی هستند و کشور‌هایی همچون هائیتی نیز با وقوع بلایای طبیعی مواجه هستند که روند توزیع واکسن را سخت کرده است.

در انگلیس تقریبا ۶۶ درصد از کل جمعیت به طور کامل واکسینه شده اند و این رقم در اتحادیه اروپا حدود ۶۲ درصد و در ایالات متحده ۵۵ درصد است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، در آفریقا از میان ۵۴ کشور تنها ۱۵ کشور توانسته اند ۱۰ درصد از جمعیت خود را به طور کامل در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسینه کنند و نیمی از کشور‌های این قاره کمتر از دو درصد جمعیت خود را واکسینه کرده اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها