با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه انجام شد؛

آیین تکریم و معارفه فرمانده  منطقه دوم امام حسن مجتبی (ع) 

آئین تودیع و معارفه مراسمی پر هزینه و پر حاشیه است خصوصا در ایام واگیری ویروس کرونا که جا دارد دولتمردان و مسئولان عالی دولت سیزدهم با منسوخ نمودن این سنت، اقدامی انقلابی و خداپسندانه را در ابتداء دولت جدید حاکم و فراگیر نمایند.
کد خبر: ۱۳۴۰۱۱۹

یاد داشت: سید سعید سعادت

به گزارش جام جم آنلاین – چهار محال و بختیاری، اینک و در آستانه شکل گیری دولت سیزدهم در همه اجزاء و استان های کشور  و معرفی تمامی وزراء همگان انتظار دارند تا در اسرع وقت استانداران، فرمانداران و بخشداران سراسر کشور منصوب و مشغول خدمت شوند.

آئین تودیع و معارف های پرشما و پر هزینه حداقل از ابتدای سال 1368 و اولین شکل گیری ریاست جمهوری و تمرکز در قوه مجریه با انتخاب دولت پنجم و ششم هاشمی رفسنجانی 9 دولت شکل گرفته که تمامی روسای جمهور توانسته اند در 2 مرحله و انتخابات موفق به کسب آراء لازم شده و در 8 سال سکاندار امور اجرائی کشور شوند، دولت هاشمی، دولت خاتمی، دولت احمدی نژاد، دولت روحانی و دولت سید ابراهیم رئیسی.

برکناری و جابجائی  تعداد زیادی از مدیران در سطوح مختلف در سراسر کشور

با تشکیل هر دولت جدید و یا در طول عمر یک دولت مقامات و مسئولان زیادی منصوب، جابجا و برکنار می شوند. معمولا در کشور ما برای آنان مراسم و آیینی با عنوان تودیع و معارفه برگزار می کنندبا کلی هزینه، تشریفات و پروتکل های اداری، سیاسی، امنیتی و اجتماعی

هزینه های سر سام آور سفر وزراء و معاونین برای سفر از تهران به مراکز استان ها

شمار این مراسم هم در کشور زیاد است. برای نمونه الان وزیر کشور در سراسر ایران راه افتاده و میخواهد ۳۱ استاندار را تودیع و معارفه نمایدوزیران هم در استان ها مدیران کل استانی را تودیع و معارفه نمایند. برای مثال الان که ۱۹ وزارتخانه داریم ۱۹ ضربدر ۳۱ استان می‌شود ۵۸۹ مراسم تودیع و معارفه. در هر شهرستان هم ۱۹ اداره ضربدر ۴۵۱ شهرستان و...، هزینه آن رامحاسبه کنند، سازمان های مستقل هم به این تعداد باید افزوده شود.

عدم تحمیل هزینه های تودیع و معارفه بر دوش ملت و دولت اقدامی حسنه و خدا پسندانه

بنظر میرسد برگزاری مراسمات تودیع و معارفه اصلا ضروری نیست و علاوه بر هزینه های مادی که به ملت و دولت تحمیل می شود دارای حواشی بسیار زیاد و تبعات منفی نیز می باشد که در این مقال نمی گنجد

برای نمونه یک مدیری را با سلام و صلوات و تجلیل و گاهی ادبیات اغراق آمیز در خصوص شخصیت وی معارفه می کنند،مدت زمانی همان مدیر و یا مقام مسئول مشکلاتی را برای آن وزارتخانه، نهاد، استاندار و یا فرماندار ایجاد نموده که باعث ایجاد یاس، ناامیدی و بدبینی میان توده مردم و بالاخص جوانان و نیروهای فعال و انقلابی کشور می شود.

حذف آئین تودیع و معارفه های پر هزینه و پرحاشیه یک بار برای همیشه

لذا شایسته است دولت سیزدهم این مراسم پر هزینه و پر شمار تودیع و معارفه را یک بار برای همیشه لغو و همه مدیران بدون برگزاری آئین تودیع و معارفه در فضائی آرام و به دور از تجملات و صرف هزینه های سر سام آور معرفی و مشغول به خدمتگزاری بی منت و با صداقت و صمیمیت برای مردم و اقشار مختلف جامعه باشند.

آنچه در ذهن ملت و تاریخ ثبت خواهد شد خدمت صادقانه و خدمتگزاران واقعی هستند

اساسا لازم نیست مردم مقامات و مسئولان را به اسم و رسم بشناسند. مردم باید خدمات آنها را ببینند و در روند زندگی شان رائحه خوش خدمت و خدمت رسانی را حس و لمس کنند، مهم نیست نام این مسؤل و ویژگی های شخصیتی او چه هست، مهم میزان خدمت و تاثیر گذاری مثبت در روند زندگی خوب و بدون دغدغه مردم است،

آنچه که می ماند ،نام خوش خدمتگزاران واقعی مردم است و 

به قول سعدی علیه الرحمه:

سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز

مرده آنست که نامش به نکوئی نبرند


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها