وزارت دفاع دولت هند سفارش ۱۱۸ تانک اصلی رزمی Arjun Mk-۱A (MBT) تولید بومی این کشور را برای ارتش هند را صادر کرد.
وزارت دفاع دولت هند سفارش ۱۱۸ تانک اصلی رزمی Arjun Mk-۱A (MBT) تولید بومی این کشور را برای ارتش هند را صادر کرد.
کد خبر: ۱۳۳۹۴۴۵
به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از آرمی‌تکنولوژی، این سفارش ۱.۰۲ میلیارد دلاری (۷۵.۲۳ میلیارد روپیه) چند ماه پس از آن آغاز شد که ارتش هند روند تدارکات را به منظور افزایش قدرت نظامی خود آغاز کرده است.

کارخانه وسایل نقلیه سنگین (HVF) در آوادی در کلان‌شهر چنای که به عنوان پایتخت اتومبیل‌سازی هند شناخته می‌شود، تانک‌های MBT را تولید می‌کند.

Arjun Mk-۱A نوع جدیدی از تانک آرجون است که توسط موسسه تحقیق و توسعه وسایل نقلیه رزمی (CVRDE) و دیگر آزمایشگاه‌های سازمان تحقیق و توسعه دفاعی (DRDO) توسعه یافته است. این تانک مجهز به ۷۲ ویژگی جدید است و در مقایسه با Arjun MBT، که در حال حاضر عمده تانک‌های ارتش هند را تشکیل می‌دهد، در موارد متعددی ارتقا یافته است. علاوه بر این، Mk-۱A می‌تواند در انواع زمین‌ها و سطوح فعالیت کند و همچنین در طول شب هدف‌یابی کند.

وزارت دفاع هند در بیانیه‌ای اعلام کرده است: MK-۱A مجهز به قدرت آتش دقیق و برتر، تحرک در همه سطوح و حفاظت شکست‌ناپذیر چند لایه‌ای است که توسط مجموعه‌ای از سیستم‌های فناوری پیشرفته ارائه شده است. این تانک می‌تواند در شرایط روز و شب و در هر دو حالت ایستا و پویا با دشمن روبرو شود. با توجه به این قابلیت‌ها، این تانک بومی ثابت می‌کند که با همه تانک‌های هم عصرش در کلاس خود در سراسر جهان همتراز است.

این تانک به ویژه برای شرایط هند پیکربندی و طراحی شده است، بنابراین برای استقرار به طور موثر برای حفاظت از مرز‌ها مناسب خواهد بود.

انتظار می‌رود این سفارش فرصت‌های تولیدی را برای ۲۰۰ فروشنده هندی، از جمله شرکت‌های بسیار کوچک، کوچک و متوسط (MSME) باز کند.

ماه گذشته، ارتش هند اولین دسته از نارنجک‌های دستی چند حالته (MMHG) ساخت هند را دریافت کرد. این نارنجک‌ها می‌توانند در دو حالت دفاعی و تهاجمی استفاده شوند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها