فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: فرمانده معظم کل قوا برای نخستین بار در آذرماه سال ۹۰ ایده رفتن  به اقیانوس اطلس را تایید، و در آذر سال ۹۵ بر آن تاکید فرمودند.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: فرمانده معظم کل قوا برای نخستین بار در آذرماه سال ۹۰ ایده رفتن  به اقیانوس اطلس را تایید، و در آذر سال ۹۵ بر آن تاکید فرمودند.
کد خبر: ۱۳۳۷۰۳۰



 به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: فرمانده معظم کل قوا برای نخستین بار در آذرماه سال ۹۰ ایده رفتن  به اقیانوس اطلس را تایید، و در آذر سال ۹۵ بر آن تاکید فرمودند.


سرلشکر عبدالرحیم موسوی در مراسم استقبال از ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوبندر مکران و ناوشکن سهند در بندرعباس افزود: اینک ما خداوند را شاکریم که به دریادلان ایران عزیز توفیق داد در دوازدهمین روز از سومین ماه سال ۱۴۰۰ دماغه امید نیک را در سخت‌ترین شرایط جوی و عملیات سیاسی و روانی دشمن دور بزنند و وارد اقیانوس اطلس شوند و فرمان نورانی رهبر معظم انقلاب را اجرایی کنند.


وی گفت: این‌ماموریت تاریخی در استقلال کامل و به برکت انقلاب و نظام اسلامی و تدابیر فرمانده معظم کل قوا با درایت و هوشمندی، دانش، استقامت، شجاعت و در یک کلمه اقدام جهادی فرزندان این آب و خاک بر عرشه ناو‌های تمام‌ایرانی به سرانجام رسیده است و قطعا می‌تواند یک‌گام مهم در تحقق اهداف گام دوم انقلاب مبنی بر تمدن سازی با رویکرد تمدن دریایی تلقی شود.


فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این حرکت راهبردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، استکبار جهانی و در راس آن‌ها تروریست‌های امریکایی را دچار سردرگمی و ابهام راهبردی کرد و عملا این جمهوری اسلامی ایران بود که در اقیانوس اطلس و دریا‌های آزاد جهان بویژه در مجاورت حیاط خلوت کشور‌های استکباری تولید روند کرد و آن‌ها را وادار به انفعال در مقابل این روند نمود.


سرلشکر عبدالرحیم موسوی افزود: اجرای این ماموریت به استکبار جهانی نشان داد حرف حق ملت ایران قدرت یافته است و هیچ مانعی قادر به توقف اراده این ملت برای خیرش تمدنی بسوی دریا نیست و تحریم‌ها عزم ما را قویتر و برای اهداف بلند مهیا ترکرده است.


وی گفت: از همه عزیزانی که این نقطه عطف تاریخی را آفریدند تشکر می‌کنم، اما مقدم بر همه از خانواده شکیبا، صبور و فهیم خانواده ناوگروه ۷۵ قدردانی میکنم که پیشیبان مردان خود، برای آفریدن یک افتخار بزرگ تاریخی بودند و این در تاریخ ایران ثبت خواهد شد.


وی گفت:از فرماندهان فعلی و سابق ارتش بویژه امیر دریادار خانزادی و دیگر مجموعه‌های همکار برای تحقق این امر مهم سپاسگزاری میکنم.

فرمانده ناوگروه هفتاد وپنجم نیروی دریایی ارتش  نیز در این مراسم گفت:در ماموریت دریایی ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش، حیاط خلوت آمریکا در اقیانوس اطلس، حیات خلوت ناتو در دریای بالتیک و  حیات خلوت رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه و شمال دریای سرخ به دست سفید جامگان نیروی دریایی شکسته شد.


امیردریادار دوم مجتبی محمدی فرمانده هفتاد وپنجمین ناوگروه اعزامی به اقیانوس اطلس با بیان اینکه اجرایی کردن فرمان ابلاغی فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر حضور نیروی دریایی ارتش در اقیانوس اطلس از مهمترین اهداف این سفر بود بیان کرد: ناوگروه ۷۵ اطلاعاتی_رزمی متشکل از ناوشکن سهند و ناوبندر مکران و یک فروند بالگرد"AB " با استعداد ۳۱۷ نفر از تاریخ  ۱۲خرداد سال جاری ماموریت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: این ناوگروه پس از پیمودن ۲۴هزارو ۸۶۰ مایل دریایی معادل ۴۶ هزار کیلومتر و گذشت ۱۳۳ روز و شرکت در رژه  دریایی سالروز تاسیس نیروی دریایی روسیه در بندر سنت پترزبورگ ۱۸ شهریور به آب های  سرزمینی بازگشت.


امیر دریادار دوم محمدی، مهمترین اهداف این ناوگروه را، به اهتزار در آوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آبهای دوردست، تامین امنیت تردد کشتی های تجاری و نفتکش جمهوری اسلامی ایران با هدف برقراری امنیت پایدار دریایی بین المللی، حفظ و حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران در آبهای مورد علاقه، اثبات امکان حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش در هرجایی که منافع جمهوری اسلامی ایران ایجاب نماید، عنوان کرد.


 وی در ادامه گفت: انتقال پیام صلح ودوستی به جهانیان  به مخصوص کشورهای مسیر و خنثی کردن پروژه ایران هراسی، ارتقای مهارت و افزایش تاب آوری کارکنان در دریانوردی های طولانی اقیانوسی و در شرایط جوی نا مساعد و طوفانی، ارتقای توان رزمی و توسعه شعاع عملیاتی یگان‍های شناور نیروی دریایی ارتش، ارزیابی سامانه آمادی و خوداتکایی جمهوری اسلامی ایران در علم، فناوری، دریانوردی و قدرت نظامی با حضور مقتدرانه و شجاعانه یگان های نیروی دریایی ارتش در آبهای مورد علاقه علیرغم تحریم های همه‌جانبه اقتصادی و نظامی، کسب تجربه دریانوردی در ابعاد ناوبری و حقوق بین‌الملل دریایی با عبور از تنگه ها و آب راه های حساس و پر ترافیک بین الملیی و جمع‌آوری اطلاعات و ارزیابی توان رزمی و وضعیت گسترش استقرار نیروهای فرا منطقه‍ای از دیگر اهداف این پیمایش دریایی بود.


امیر دریادار محمدی اظهار کرد: سربازان ولایتمدار در ناوگروه ۷۵ اطلاعاتی_رزمی نیروی دریایی ارتش سه اقیانوس هند، اطلس جنوبی، اطلس شمالی را شجاعانه درنوردیدند؛ دماغه امیدنیک را به نیکی پشت سر گذاشتند به خیر و سلامت از هفت دریای عمان، عربی، سرخ، مدیترانه، شمال، بالتیک و خلیج فلاند عبور کردند. از تنگه های حساس بین المللی چون موزانبیک، مالش، داور، سوئد، گریت یلت، جبل الطارق، کانال سوئز و باب المندب را با افتخار گذر کردند.


فرمانده هفتاد وپنجمین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش با ابراز خرسندی از شکسته شدن حریم حیاط خلوت ها توسط دریادلان اعزامی بیان کرد: در این دریا پیمایی حیاط خلوت آمریکا در اقیانوس اطلس، حیاط خلوت ناتو در دریای بالتیک و  حیاط خلوت رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه و شمال دریای سرخ به دست سفید جامگان نیروی دریایی شکسته شد.
  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها