شرکت جت‌پک اَوییشن (JetPack Aviation) به تازگی دو مدل از جت‌پک‌های شش توربینه خود را به ارتش یک کشور ناشناس فروخته است.
شرکت جت‌پک اَوییشن (JetPack Aviation) به تازگی دو مدل از جت‌پک‌های شش توربینه خود را به ارتش یک کشور ناشناس فروخته است.
کد خبر: ۱۳۳۶۵۶۴
به گزارش جام‌جام آنلاین به نقل از نیواطلس، جت‌پک اَوییشن (JPA) کالیفرنیا چندین سال است که در حال ساخت و پرواز اولین جت‌پک‌های با دوام و با کیفیت به صورت جهانی است. اگرچه بنیانگذار، مدیرعامل و خلبان اصلی این شرکت دیوید میمن در اوایل بیشتر تولید این محصولات را به دلیل علاقه شخصی و لذتی که از پرواز با جت‌پک‌هایش می‌برد، آغاز کرده بود، اما جت‌پک‌های سری JB در این شرکت با هدف فروش تولید شدند.

حالا این شرکت اولین فروش جت پک خود را اعلام کرده است: دو دستگاه JB-۱۲، که هر کدام ۴۰۰، ۰۰۰ دلار آمریکا قیمت داشته‌اند به مشتری نظامی فاش نشده در جنوب شرقی آسیا فروخته است و این دو دستگاه باید ظرف مدت شش ماه تحویل شوند.

تصاویر جت پک JB-۱۲ در حال حاضر محرمانه است، اما گفته می‌شود که مانند مدل قبلی این جت‌پک‌ها یعنی JB-۱۱، در هر طرف آن سه توربین کوچک جت‌کت قرار دارد. میمن در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۹ اعلام کرده بود که در طراحی‌های جدید جت‌پک‌ها ها به جای حالت خطی به صورت مثلثی پیکربندی می‌شوند. این روش طراحی سه وجهی رایانه‌های جدید پرواز و موتور‌های جت، امکان نجات خلبان در صورت خرابی در یک یا دو سیستم را فراهم می‌کند. کامپیوتر‌های پرواز در JB-۱۲ به احتمال زیاد به مراتب باهوش‌تر و کم‌خطاتر از جت‌پک‌های قبلی JPA خواهد بود.

 
پرواز میمین با جت‌پک طراحی شده خودش در ساحل شمالی بندرگاه سیدنی

وزن JB-۱۲ تقریباً معادل ۴۸ کیلوگرم خواهد بود، بنابراین به هیچ‌وجه چیز کوچکی نیست که روی دوش خود سوار کنید. حداکثر نیروی آن ۲.۳۴ کیلو نیوتن است و قادر است سربازان را با سرعت ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت به پرواز در بیاورد.

میمن می‌گوید: «عقد این قرارداد نشان می‌دهد که جت‌پک JB۱۲ به نیرو‌های نظامی توانایی‌های استثنایی هوایی را برای انجام طیف وسیعی از ماموریت‌ها ارائه می‌دهد.» وی می‌افزاید: «قدرت مانور جت‌پک، ابعاد کوچک آن که به راحتی در کیف‌های حمل ضدآب نظامی جا می‌گیرد و قابلیت ادغامش با پلتفرم اسپیدر که توانایی‌های JB۱۲ را ارتقا می‌دهد، همگی عواملی بودند که منجر به فروش این محصول شدند. این سفارش یک گام مهم رو به جلو برای ما به شمار می‌رود که تأیید می‌کند برنامه توسعه ما موفق شده است به نیاز‌های نظامی پاسخ دهد.»

ایده ادغام جت‌پک‌ها با پلت فرم موتور سیکلت پرنده اسپیدر ایده جالبی است. باید دید که این نیروی نظامی ناشناس جنوب شرق آسیا برای استفاده از جت‎پک‌ها چه برنامه‌ای دارد. زیرا این محصول صدای بسیار بلندی دارد و از آن دسته تجهیزاتی نیست که فقط نیاز به پرتاب داشته باشد و بتوان با آن به سادگی در آسمان پرواز کرد؛ زیرا برای فرود آمدن جت‌ها به لباس‌های نسوز، کلاه ایمنی و سطل‌های کوچک آب برای خنک کردن جت‌پک در لحظه فرود نیاز است.
 

دیوید میمن در حال استفاده از JB-۹، یکی از جت پک‌های اولیه این شرکت

از سوی دیگر، عملکرد آن‌ها فوق العاده چشمگیر است، سریع و چابکند و قادرند تا ۱۰ تا ۲۰ برابر بیشتر از کمربند‌های موشکی قدیمی که فقط ۳۰ ثانیه بدون سوخت هیدروژن پراکسیدشان می‌توانستند پرواز را ادامه دهند، می‌توانند با سوخت نفت سفید پرواز را ادامه دهند. به همین خاطر به نظر می‌رسد که این دستگاه، وسیله نقلیه بسیار جدیدی برای کاربرد نظامی خواهد بود و احتمالا زمانی که جایگاه خود را در این حوزه پیدا کند، بسیار شگفتی‌آور خواهد بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها