وصول 1406میلیارد تومان از مطالبات شهرداری طی یک ماه گذشته
شهردار جهان شهر مشهد الرضاعلیه السلام؛

وصول 1406میلیارد تومان از مطالبات شهرداری طی یک ماه گذشته

دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: نخستین بخش از مجموعه طرحهای تفصیلی هفت گانه شهر مشهد با پیگیری شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی خراسان رضوی ابلاغ شد.
کد خبر: ۱۳۳۵۱۷۷

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، محمد حسین درودی افزود: با توجه به گذشت زمان طولانی از شروع فرایند تهیه طرح های تفصیلی هفت گانه مشهد این موضوع از اواخر سال ١٣٩٩ در دستور کار شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی خراسان رضوی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بر تسریع و ایفای نقش مسوولانه و فعال دستگاه های متولی از جمله راه و شهرسازی و شهرداری مشهد در این خصوص تاکید شد و امروز شاهد ابلاغ طرح تفصیلی جنوب غربی مشهد به عنوان نخستین طرح تفصیلی از مجموعه های هفت گانه هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: نبود طرحهای تفصیلی به روز، علاوه بر این که راه را برای توسعه منطقی و ضروری شهر مسدود می کند موجب بلاتکلیفی سرمایه گذاران حوزه صنعت ساختمان شده و اختیارات بیش از اندازه و بدون هرگونه پاسخگویی به متولیان تصمیم سازی و تصمیم گیری و اجرا می دهد.

درودی افزود: به تعبیری یک فرد یا نهاد در شهر، تصمیم گیر تمام امور می شود و این از نقاط فسادزاست که از بین بردن این نقاط از مطالبات جدی دادستانی است و باید در تصویب سایر طرحهای تفصیلی این شهر نیز تسریع شود.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: در نشست مرداد ماه امسال شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی خراسان رضوی ضمن تاکید بر برخورد با افرادی که در این روند سهل انگاری می کنند مقرر شد تصویب سایر طرحهای تفصیلی نیز با فوریت پیگیری شود به نحوی که تا پایان سال شاهد ابلاغ سایر طرحهای تفصیلی باشیم.

درودی افزود: در تصویب طرحهای تفصیلی باید از نظرات تمامی کارشناسان و افراد حقیقی و حقوقی ذی مدخل و سالم استفاده شود تا طرح های مصوب از نگرش منطقی و اجرایی و واقع بینانه برخوردار باشد.

طرح تفصیلی، طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهری و نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات مختلف شهر، موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آنها وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور، میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری، اولویتهای مربوط به مناطق و بهسازی، نوسازی، توسعه و رفع مشکلات شهری و موقعیت تمامی عوامل مختلف شهری در آن تعیین و نقشه‌ها و مشخصات مربوط به مالکیت بر اساس مدارک ثبتی تهیه و تنظیم می‌شود.

کلانشهر مشهد دارای ١٣ منطقه شهری است.

منبع : ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها