کد خبر: ۱۳۳۳۳۲۵
در نشست کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس مطرح شد:
علي اكبر محرابيان؛ وزير پيشنهادي نيرو در جلسه  کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس از برنامه 4 سال خود در بخش هاي آب و برق صحبت كرد و به نمايندگان مجلس اطمينان داد كه در صورت راي اعتماد، تمام توان و نيروي خود را براي اصلاح وضع موجود به كار مي بندد.

علي اكبر محرابيان؛ وزير پيشنهادي نيرو در نشست کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس درباره برنامه اي كه طي دوره 4 ساله در وزارت نيرو مي تواند انجام دهد، گفت: بر اساس تجربه ای که از اجرای قانون تبصره ۱۳ در خصوص صرفه‌جویی سوخت دارم می توانم بگویم كه با راهكارهاي عملياتي مي توان در زمينه بهبود و بهينه سازي مصرف برق اقدام كرد.
 
 
 
در نشست کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس مطرح شد:
وي ادامه داد: طي برنامه و افقي كه براي 4 سال آينده با همكاري بخش هاي مختلف و بخش خصوصي متصور شده ايم مي توان 40 هزار مگاوات به ظرفيت برق كشور اضافه كرد.

وزير پيشنهادي نيرو درباره چگونگي تامين 40 هزار مگاوات برق، گفت: ۱۰ هزار مگاوات از این میزان با کمک صنایع و بخش خصوصی تامین خواهیم شد و ۱۰ هزار مگاوات دیگر را با تبدیل نیروگاه های گازی به سیکل ترکیبی و احداث نیروگاه‌های جدید خواهد بود. 10 هزار مگاوات دیگر نيز از طریق سرمایه گذاری در احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامين خواهد شد و در اين ميان 10 هزار مگاوات ديگر از طریق صرفه جویی حاصل مي شود.

وي در مورد تامين آب روستايي اظهارداشت: بر اساس برنامه اي كه تدوين شده میزان بهره مندی از آب شرب روستایی که در حال حاضر کمتر از ۷۵ درصد است بعد از پایان دوره چهار ساله به بیش از ۹۰ درصد خواهد رسید.

محرابیان در خصوص پروژه های فاضلاب گفت: طبق آخرين آمارها ۱۶۶ تصفیه خانه فاضلاب در کشور فعال است بدين جهت سعي ما اين است كه تا 4 سال آينده اين عدد 50 درصد افزايش پيدا كند.

در اين نشست محمد صالح جوكار؛ رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: اميدوارم با سوابق درخشانی که علي اكبر محرابیان در صنعت داشته است وي با رای اعتماد بالاي نمايندگان مجلس بتواند، خدمات بزرگی را در حوزه صنعت آب و برق ارائه كند.

همچنين در اين نشست اعضاي کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس سوالات و دغدغه هاي خود را مطرح و تاكيد كردند كه توسعه نيروگاه ها و افزايش ظرفيت توليد برق ضروري است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها