مدیر کل دامپزشکی استان همدان از واکسیناسیون پنج هزار و ۹۲ قلاده سگ علیه بیماری هاری در چهار ماهه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۳۳۱۵۷۲

به گزارش جام جم آنلاین همدان، دکتر محمود رضا رسولی ظهر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واکسیناسیون هاری در سگ‌های گله و صاحب دار در چهار ماهه نخست امسال در پنج هزار و ۹۲ قلاده انجام شده است.

وی به علمیات خونگیری و توبر کولیناسیون علیه دو بیماری مهم سل و بروسلوز در گاو، گوساله به تعداد هفت هزار و ۳۵۹ رأس اشاره کرد و گفت: در راستاری مبارزه با بیماری سل گاوی تعداد ۱۳ هزار و ۴۶۳ راس دام تحت تست توبرکولین قرار گرفت.

وی به مایه‌کوبی دو میلیون و ۷۸۴ هزار و ۹۹۵ نوبت سردام علیه بیماری‌های واگیر دامی اشاره کرد و گفت: این رقم مایه کوبی علیه بیماری‌هایی از جمله بیماری ساربن، تیلریوز، تب برفکی، آبله، آنتروتوکسمی، قانقرایا، آگالاکسی، لمپی اسکین ؛ اکتیما پی پی آر و بروسلوز انجام شده است.

دکتر رسولی به بازرسی‌های از لاشه‌های گوشت گاو، گوساله و گوسفند و بز به تعداد ۸۷ هزار و ۶۸۸ لاشه خبر داد و گفت: این میزان بازرسی در چهار ماهه نخست انجام شده که معادل سه هزار و ۷۴۹ تن بوده همچنین از این میزان ۲۵ تن معادل ۲۵ هزار و ۴۶۸ کیلوگرم از لاشه‌های بازدید شده ضبط و معدوم شده است.

مدیر کل دامپزشکی تصریح کرد: کنترل و بازرسی از کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان تعداد هفت میلیون و ۱۳ هزار و ۵۶۳ قطعه معادل ۱۴ تن طیور انجام شده که تعداد ۱۴۵ تن معادل ۹۶ هزار و ۴۹۴ قطعه غیر قابل مصرف، ضبط و معدوم شد.، بسته بندی و عرضه فرآورده های خام دامی در استان تعداد ۳۰ هزار و ۲۰۳ مورد اماکن بازدید شده که میزان ۴۰ هزار و ۷۱۳ کیلوگرم فرآورده‌های بازرسی شده غیر قابل مصرف ضبط و تعداد ۲۴۳ مورد به مراجع قضائی ارجاع شده است.

وی به میزان تست سل و بروسلوز در سطح استان همدان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از هفت هزار و ۳۵۹ راس دام سنگین خونگیری انجام شده و در راستای مبارزه با سل گاوی تعداد ۱۳ هزار و ۴۶۳ راس دام تحت تست توبرکولین قرار گرفته است.

وی گفت: تمامی کانون‌های بیماری دامی در سامانه جی آی اس کشوری دامپزشکی ثبت می‌شود و با اقدامات پیشگیرانه ار جمله واکسیناسیون، ضد عفونی، آموزش و ترویج و سایر مصادیق تعداد کانون‌های بیماری دامی کاهش ۶۵ درصدی داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها