نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل:

پاکستان به ماشین جنگی طالبان کمک می کند

طالبان مسئولیت حمله با خودروی بمب گذاری شده و مهاجمان انتحاری را به خانه بسم الله محمدی سرپرست وزارت دفاع افغانستان در شهر کابل برعهده گرفت.
کد خبر: ۱۳۳۰۲۲۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از­ ­خبرگزاری صدا و سیما، طالبان امروز در بیانیه‌ای مدعی شد این حمله به افرادی انجام شد که برای هجوم به مردم ما نقشه بمباران را طراحی می‌کردند.
در حمله با خودروی بمب گذاری شده و سپس درگیری مهاجمان مسلح در منطقه وزیر اکبرخان کابل دستکم هشت نفر کشته و بیش از ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

ژنرال بسم الله محمدی سرپرست وزارت دفاع افغانستان پس از انفجار‌های د یشب کابل در توئیت کوتاهی نوشت: "نگران نباشید؛ همه چیز خوب است. "
اشرف غنی رئیس جمهور، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی و امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری افغانستان حمله به خانه بسم الله محمدی را به شدت محکوم کردند.

شایان ذکر است وزارت کشور افغانستان از پایان درگیری بین مهاجمان مسلح و نیرو‌های نظامی افغانستان پس از کشته شدن آخرین مهاجم خبر داد.
حمله مهاجمان مسلح به منزل وزیر دفاع افغانستان امشب پس از انفجار خودروی بمب گذاری شده صورت گرفت و درگیری‌ها حدود چهار ساعت ادامه یافت. صدای انفجار شدید از منطقه وزیر اکبرخان کابل پایتخت افغانستان شنیده شد.

همچنین درگیری‌ها میان طالبان و نظامیان افغان در شهر هرات نیز وارد پنجمین روز خود شد. امیر اسماعیل خان چهره جهادی افغان که مسوولیت فرماندهی نیرو‌های مردمی را در هرات برعهده دارد معتقد است که جنگ هرات، جنگ پاکستان با مردم افغانستان است.

شب گذشته شهروندان شهر هرات با حضور در پشت بام‌های خود برای حمایت از نظامیان افغان و نیرو‌های مردمی ندای الله اکبر سردادند، این حرکت شهروندان هرات با استقبال اشرف غنی رییس جمهور افغانستان همراه شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها