مجید جلالی: کرونا هم نتوانست مانع پیشرفت فوتبال شود

حذف زودهنگام آلمان غیرمنتظره‌ترین اتفاق یورو ۲۰۲۰ بود

در استودیوی پخش یورو ۲۰۲۰ فقط آقا مجید بود که تمام بازی ایتالیا و اسپانیا را به دقت دید و حتی نگذاشت یک ثانیه‌اش از دست برود.
کد خبر: ۱۳۲۵۶۳۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، احتمالا در شب‌های دیگر هم که مجید جلالی به عنوان کارشناس دعوت شده، قاعده همین بوده است. در حالی که فوتبال با کیفیت HD روی وال بزرگ استودیو در حال پخش است، همه در حال رفت و آمد و حرف زدن هستند. برخی هم که حرف نمی‌زنند سرشان در گوشی موبایل است. اما آقا مجید خیره به تصویر با دقت بازی را آنالیز می‌کند و نت برمی‌دارد. انگار خودش روی نیمکت نشسته یا لب خط ایستاده. از او می‌پرسم شما دقیقا چه در این قاب تلویزیونی می‌بینید که هوادار عادی نمی‌بیند. می‌گوید بنشین کنارم تا متوجه شوی. بعد درحالی که چشم از بازی برنمی‌دارد نکات فنی مسابقه را یک به یک برمی‌شمارد. او می‌گوید و چند ثانیه بعد دقیقا همان نکات در داخل زمین اتفاق می‌افتد. وقتی از بازی متراکم ایتالیایی‌ها حرف می‌زند، چند ثانیه بعد مثالش در نمای بسته تصویر مشخص است. لب خط ۶ بازیکن ایتالیا دارند توپ را بین خود رد و بدل می‌کنند یا وقتی از بازی باز اسپانیایی‌ها حرف می‌زند با انگشت به تصویر اشاره می‌کند و می‌گوید آن سمتی که الان در کادر نیست قطعا یک نفر لب خط منتظر توپ است. همین هم می‌شود. توپ بلند ارسال می‌شود برای بازیکنی که خارج از کادر تصویر ایستاده بود. تماشای فوتبال کنار یکی مثل مجید جلالی واقعا لذت دارد.

 یورو ۲۰۲۰ را چطور دیدید؟
به نظر من با وجود این‌که موضوع کرونا خیلی چیزها را با وقفه و عدم پیشرفت مواجه کرد اما خوشبختانه می‌بینیم فوتبال همچنان به پیشرفت خودش ادامه می‌دهد.
 به نظر شما افزایش تعداد تیم‌های یورو از ۱۶ به ۲۴ تیم در سطح کیفی مسابقات تاثیر منفی نگذاشته است؟
شاید از نظر کیفیت تا حدودی تاثیرگذار باشد اما یک اصل مهم را نباید فراموش کرد. وقتی تعداد تیم‌های بیشتری در یورو شرکت می‌کنند این یعنی توسعه فوتبال و توسعه است که پیشرفت ایجاد می‌کند. من معتقدم حتی اگر افزایش تعداد تیم‌ها در ابتدا در کیفیت رقابت‌ها تاثیر منفی بگذارد باز هم اشکالی ندارد چون می‌تواند در آینده کشورهای بیشتری را درگیر پیشرفت فوتبال کند.
 از نگاه مجید جلالی بزرگترین درس فنی یورو ۲۰۲۰ برای فوتبال وهواداران چه بود؟
رقابت‌های امسال یورو به ما نشان داد ملاک کیفیت صرفا روی بازی مالکانه نیست و پارامترهای دیگری هم هست که می‌شود با آنها کیفیت را ارزش‌گذاری کرد.
 یعنی معتقدید دوره امثال تیکی‌تاکا تمام شده است؟
نه! الان می‌بینیم ایتالیا هم رو به بازی مالکانه آورده و پاس‌های زیادی بین بازیکنان این تیم ردوبدل می‌شود اما بازی مالکانه ایتالیا عملگراست و خیلی تفاوت دارد با آن تیکی‌تاکایی که اسپانیا مثلا در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ اجرا می‌کرد.
 غیرمنتظره‌ترین اتفاق این دوره برای شما کدام بود؟
وقتی بازی آلمان و پرتغال را دیدم برایم مسجل شد که آلمان با این کیفیت فوتبال می‌تواند یکی از دو تیم فینالیست باشد، اما در ادامه خیلی تعجب کردم که آنها نتوانستند آن کیفیت خوب خود را ادامه بدهند. حذف زودهنگام آلمان برای من عجیب‌ترین اتفاق یورو ۲۰۲۰ بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها