مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر خبرداد؛

تکمیل فرازبند اولیه سد باهوش تنگستان

معاون حفاظت وبهره برداری ازمنابع آب شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر؛

ادوات حفاری غیر مجاز در نقاط مختلف استان ضبط و توقیف شد

معاون حفاظت وبهره برداری ازمنابع آب شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهرازتوقیف ادوات غیر مجاز درنقاط مختلف استان و انتقال آنها به پارکینگ خبر داد...
کد خبر: ۱۳۲۳۵۴۱

معاون حفاظت وبهره برداری ازمنابع آب شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهرازتوقیف ادوات غیر مجاز درنقاط مختلف استان و انتقال آنها به پارکینگ خبر داد.

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر و به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهرمهندس عبداللطیف عباسی نژاد اظهار داشت:این دفتر در راستای صیانت وحفاظت از منابع آب استان، بصورت مستمر برنامه های ابلاغی وزارت نیرو را در دستور کار قرارداده است.

وی اضافه کرد:ازمنابع آب سطحی و زیرزمینی که در اختیار داریم ،هر دو این منبع درسالهای اخیربدلیل کاهش نزولات جوی و اضافه برداشتهای غیرمجاز ازآبخوانها، دچار افت شدید شده ایم، بطوریکه دربعضی از نقاط استان عمق کف شکنی از سنگ کف نیز عبور کرده اند.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه اکثردشتها ما ممنوعه هستند و آبخوانهای ما نیمه جانی دارند، به کرات شاهد حفاری های غیر مجازی هستیم که حیات آبخوان را نابود کرده و از بین می برد.

عباسی نژاد در ادامه با طرح این پرسش که "آیا در چنین مواردی جز با اعمال قانون مگر راه دیگری هم وجود دارد؟"  خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی افرادی که از قوانین و مقررات سرپیچی کرده، مرتکب جرم شده و بعنوان متخلف به نهادهای قضایی معرفی می شوند .

معاون حفاظت وبهره برداری ازمنابع آب شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر ادامه داد: در این خصوص همکاران و ناظران گروه گشت ما بصورت مستمر در دشتها بمنظور ادای امانت و حفظ و صیانت از منابع آب، در نقاط مختلف استان حضور دارند و اجازه تعرض و اجحاف در حق ذینفعان و بهره برداران مجاز را به کسی نخواهند داد.

وی ادامه داد:در همین خصوص همکاران ما طی روزهای گذشته و در دشتهای مختلف استان از جمله نقاط مختلف شهرستان دشتستان، چندین ادوات و دستگاه های غیر مجاز را ضبط،توقیف و روانه پارکینگ نمودند.

وی اضافه کرد:از مهمترین این اقدامات می توان به جمع آوری لوله های انتقال آب غیر مجاز، توقیف چرخ چاه و ادوات حفاری غیرمجازو همچنین پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه غیر مجاز اشاره کرد.

عباسی نژاد در پایان از هم استانیها درخواست نمود با عمل به قوانین و مقررات بهره برداری صحیح از منابع آب به آبخوانها حیاتی دوباره ببخشیم.



 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها