مسئول مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی :

2 هزار روستای استان روحانی ندارد

سئول مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اعلام کرد: از مجموع سه هزار روستا در خراسان رضوی تنها هزار روستای آن مبلغ دارد و دو هزار روستای آن فاقد روحانی است.
کد خبر: ۱۳۲۲۴۰۳

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، حجت الاسلام حسینعلی رحمتی گفت: اگرچه استان خراسان رضوی به لحاظ تعداد روحانیان مستقر بیشترین مبلغ را در کشور داراست ولی همچنان با کمبود روحانی مواجه است.

وی یکی از دلایل نداشتن روحانی در این روستاها را نبود خانه عالم و نداشتن اعتبار برای اعزام روحانیان در طول سال اعلام کرد.

مسئول مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که طی سه سال گذشته بودجه ای برای ساخت خانه های عالم به استان تخصیص نیافته است، افزود: هم اکنون 650 خانه عالم در استان وجود دارد که بیش از 50 درصد آن ها با مشارکت خیران ساخته شده است.
حجت الاسلام رحمتی پروژه های ناتمام خانه های عالم در استان را 20 مورد اعلام کرد و گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی این آمادگی را دارد درصورت تامین زمین یا مشارکت مردم در ساخت خانه های عالم هزینه بخشی از ساخت آن را تامین کند.

وی اظهارکرد: هم اکنون بیش از 500 روستای استان خانه عالم ندارد و روحانیان مستقر درآن روستاها در خانه های اجاره ای سکونت دارند.

حجت الاسلام رحمتی افزود: حقیقتا هرکجا که روحانی در آن منطقه استقرار یافته آسیب های اجتماعی نیز در آن منطقه کاهش داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها