لزوم توجه به نقش عشایر در حفظ منابع طبیعی:

حفاظت از عرصه های طبیعی با کمک عشایر

مدیرعامل شرکت تعاونی عشایر اشراق شهرستان زنجان به لزوم توجه به نقش عشایر در حفظ منابع طبیعی تاکید کرد.
مدیرعامل شرکت تعاونی عشایر اشراق شهرستان زنجان به لزوم توجه به نقش عشایر در حفظ منابع طبیعی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۱۹۷۵۵
حفاظت از عرصه های طبیعی با کمک عشایر
به گزارش جام جم آنلاین زنجان، مهدی اقتداری مدیرعامل شرکت تعاونی عشایر اشراق شهرستان زنجان در جمع برخی از عشایر استان که در کارگاه آموزشی چرا، اطفاء حریق، فرهنگ منابع طبیعی گرد هم آمده بودند گفت: این شرکت از سال 99 کار خود را  در زمینه تامین و توزیع نهاده های مورد نیاز عشایر استان، آغاز کرده است.

وی افزود: در حال حاضر شرکت تعاونی عشایر اشراق شهرستان زنجان 640 نفر عضو دارد و 31 روستای عشایری نیز در استان وجود دارد.

اقتداری با اشاره به این که این عشایر 41 هزار دام سبک و 1 هزار و 400 دام سنگین دارند گفت: آموزش های لازم به منظور حفظ منابع طبیعی  در قشلاق، ییلاق و حتی در مسیر کوچ برای عشایر ارائه شده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی عشایر اشراق شهرستان زنجان به نقش عشایر در حفظ منابع طبیعی، کنترل چرا و پیشگیری از گسترش حریق در عرصه ها نیز اشاره کرد و گفت: دامداران موظف هستند که طبق پروانه چرا در زمان تعیین شده اقدام به چرای دام های خود نمایند.

رضا فتحی کارشناس اداره امور عشایر استان نیز با بیان این که عشایر در بطن طبیعت هستند گفت: در تلاش هستیم تا رابطه بین عشایر و ادارات منابع طبیعی بیش از پیش گسترش یابد تا حل مشکلات موجود از این راه تسهیل گردد.

وی با اشاره به این که عشایر تعلق خاطر شدیدی نسبت به حفظ منابع طبیعی دارند و مراتع را جان و هستی خود می‌دانند افزود: برگزاری کلاس های مختلف آموزشی بهترین راهکار برای آشنایی این قشر از جامعه در خصوص اهمیت حفظ و حراست از این نعمت های الهی و همچنین همکاری و مشارکت قابل توجه با ادارات منابع طبیعی می باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها