مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت : با هدف اطمینان از سلامت فراورده های خام دامی عرضه شده به شهروندان، نظارت بهداشتی دامپزشکی بر واحدهای تولید، توزیع ، فراوری و عرضه ی فراورده های خام دامی تشدید می یابد.
کد خبر: ۱۳۱۲۴۱۴

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد، سید‌مهدی موسوی‌پور اظهار داشت: نظارت بهداشتی بر امر تولید، توزیع ، حمل و نقل وعرضه ی فراورده های خام دامی از جمله ی مهمترین وظایف دامپزشکی به شمار می رود و دامپزشکی در طول تمامی ایام سال در حال اعمال این نظارت ها در سطح واحدهای تحت نظارت خود می باشد.

وی افزود: با این حال طی مناسبت های ملی و مذهبی و فراخور افزایش عرضه و تقاضا در بازار، اعمال این نظارت ها نیز افزایش می یابد و در همین راستا در ایام ماه مبارک رمضان و با هدف اطمینان از سلامت فراورده های خام دامی عرضه شده به شهروندان، نظارت بهداشتی دامپزشکی بر واحدهای تولید، توزیع ، فراوری و عرضه ی فراورده های خام دامی تشدید می یابد.
 موسوی‌پور درخصوص نحوه ی اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت دامپزشکی ویژه ی ماه مبارک رمضان تصریح کرد: کارشناسان دامپزشکی استان یزد در ماه مبارک رمضان در قالب 13 اکیپ ثابت و 13 اکیپ سیار بازرسی و نظارت، سازماندهی شده و در دو شیفت کاری صبح و عصر با حضور و گشت زنی منظم در سطح استان اقدام به بازدید از مراکز تحت پوشش این اداره کل می نمایند و با بررسی شرایط تولید، فراوری و عرضه ی فراورده های خام دامی موارد تخلف را ثبت، رفع و پیگیری می کنند تا از این طریق ضریب اطیمنان سلامت فراورده های خام دامی عرضه شده جهت مصرف شهروندان به حداکثر برسد.
وی خاطر نشان ساخت : در هنگام خرید فراورده های خام دامی به لیبل درج شده بر روی لاشه یا بسته بندی که حاوی اطلاعات تاریخ تولید، انقضاء ، نوع محصول، کد بهداشتی بهره بردای دامپزشکی و ... می باشد توجه نمایند و در صورت مشاهده ی هر گونه تخلف بهداشتی از طریق شماره تلفن 1512 مراتب را به اطلاع کاشناسان دامپزشکی برسانند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها