داشتن یک شغل، نه تنها باعث قدم برداشتن به سمت استقلال مالی می‌شود، بلکه اعتماد به نفس فرد را به مقدار قابل توجهی افزایش می‌دهد. شغل‌های زیادی - از شغل‌های فیزیکی مانند کار در مغازه بگیر تا شغل‌های آنلاینی مثل راه‌اندازی و مدیریت وب‌سایت‌ها با موضوع‌های گوناگون - وجود دارند که می‌توان به آنها پرداخت.
کد خبر: ۱۲۷۶۲۶۵

بورس نیز به عنوان فعالیتی که باعث ایجاد درآمد می‌شود، کاندیدای قدرتمندی برای بردن عنوان «شغل» به شمار می‌رود.

آیا می‌توان به بورس به عنوان یک شغل نگاه کرد؟

در این مقاله به دنبال پاسخ این پرسش می‌گردیم که آیا واقعا می‌توان معامله در بازار سهام را به عنوان یک شغل در نظر گرفت؟ اگر شما هم در این مورد کنجکاو هستید، تا پایان این گفتار با ما همراه باشید.

درآمد بورس ثابت نیست!

اگر می‌خواهید معامله در بورس را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب کنید باید در نظر داشته باشید که کار در بازار بورس و انجام معامله‌ها به معنی داشتن درآمد ثابت ماهیانه نیست. در واقع، دیدگاه‌های سرمایه گذاری در بورس متفاوت هستند و بر همین اساس، سرمایه گذاران به چهار دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • سهام‌داران کوتاه مدت که سرمایه‌گذاری آنها بین یک تا شش ماه طول می‌کشد.
  • سهام‌داران میان مدت که سرمایه‌گذاری آنها از شش ماه تا یک سال طول می‌کشد.
  • سهام‌داران بلند مدت که سرمایه‌گذاری آنها از یک سال تا چند سال طول می‌کشد.
  • نوسان‌گیران که به صورت روزانه یا به فاصله کمتر از یک ماه خرید و فروش را انجام می‌دهند.

قبل از انتخاب بورس به عنوان شغل اصلی خود ابتدا باید نوع سرمایه‌گذاری و هدف مالی خود را مشخص کنید. در این صورت می‌توانید در یکی یا حتی چند دسته بالا فعالیت داشته باشید.   

نگاهی به رابطه بین بورس و ریسک‌پذیری

وقتی به عنوان یک کارمند مشغول به کار هستید، می‌دانید که در تاریخ مشخصی و در ازای کاری که انجام دادید یا ارزشی که ایجاد کردید، مقدار مشخصی پول را دریافت خواهید کرد.

در این شیوه کسب درآمد، شما نیازی به سرمایه گذاری مالی ندارید و فقط پولتان را دریافت می‌کنید. اما وقتی به عنوان یک سهام‌دار با هدف کسب سود دست به معامله می‌زنید، ممکن است در اثر کم توجهی به تحلیل‌ها، دانش ناکافی یا شتاب در خرید و فروش به اصل سرمایه خود آسیب بزنید یا حتی در مواردی تمام آن را از دست بدهید.

در واقع، داشتن روحیه ریسک‌پذیر و آگاهی از این موضوع، یکی از شرایط ضروری برای ورود به بورس است.

آموزش و تحلیل، بخش‌های جدانشدنی از بورس

فعالیت حرفه‌ای در بازار سهام نیازمند پذیرش این واقعیت است که در بورس، همیشه باید یک دانشجوی کنجکاو باقی بمانید.

چون تنها در این صورت می‌توانید با استفاده از اطلاعات جدیدی که به دست می‌آورید، بهترین موقعیت معامله را شناسایی کنید. اگر در این کار حرفه‌ای نیستند و اطلاعاتتان از بورس به دانستن دست‌و‌پا شکسته چند اصطلاح محدود می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم که دست نگه دارید و پیش از انتخاب بورس به عنوان شغل اصلی خود، اول به دنبال یادگیری آن باشید.

بهترین روش برای یادگیری ماجراهای بورس، استفاده از دانش نهفته در ذهن اساتیدی است که هم از نظر تحصیلی و هم از نظر تجربه معاملاتی، حرفی برای گفتن داشته باشند. می‌توانید گلچینی از این افراد حرفه‌ای را در شرکت «خانه سرمایه» پیدا کنید.

آیا می‌توان به بورس به عنوان یک شغل نگاه کرد؟

نگاهی به مزیت‌های شرکت در کلاس بورس خانه سرمایه

هوشمندانه‌ترین کار این است که قبل از هر انتخابی – چه در زندگی شخصی و چه در زندگی کاری – گزینه مورد نظرتان را از جنبه‌های گوناگون مورد بررسی قرار دهید. چون در این صورت می‌توانید با چشمانی باز قدم‌های بعدی را بردارید.

شاید این پرسش برایتان پیش آمده باشد که چرا شرکت خانه سرمایه به عنوان یکی از بهترین آموزشگاه‌های بورس ایران به شما پیشنهاد شده است؟ اجازه بدهید، نگاهی به این دلیل‌ها بیندازیم:

  • آموزشگاه معتبر بورسی

شرکت خانه سرمایه یک آموزشگاه معتبر بورسی است که نزدیک به یک دهه، مشغول آموزش به علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی بوده است. اما این اعتبار تنها به دلیل 10 سال سابقه فعالیت نیست.

آموزشگاه خانه سرمایه زیر نظر سازمان بورس و سازمان فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کند و مجوز آموزش بورس را دارد. این موضوع باعث می‌شود تا دوره آموزش بورس نخبگان، معیارهای استاندارد لازم را در بهترین کیفیت ممکن حفظ کند.

  • ارائه مدرک معتبر

وقتی حرف از اعتبار یک آموزشگاه می‌زنیم، بدون تردید باید به سراغ نتیجه کار، یعنی مدرک پایان دوره هم برویم. در خانه سرمایه، پس از تمام شدن دوره آموزشی، دانشجویان از طرف این شرکت به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند. سپس از آنها آزمون‌های تئوری و عملی گرفته می‌شود. کسانی که نمره قبولی بگیرند می‌توانند مدرک بین‌المللی «تحلیل‌گر بازارهای مالی» را دریافت کنند. حتی سازمان جهانی کار هم اعتبار این مدرک را تایید کرده است. این بدان معنی است که اگر قصد مهاجرت داشته باشید می‌توانید آن را ترجمه کرده و به عنوان یک مدرک معتبر برای پرونده مهاجرت خود به کار بگیرید. گذشته از این، می‌توانید با استفاده از این مدرک به عنوان مربی بورس فعالیت کنید یا به دنبال ارتقای شغلی باشید. حتی می‌توانید بدون شرکت در کنکور به ادامه تحصیل در رشته‌های مالی مشغول شوید.

  • شرکت در کلاس بورس به صورت آنلاین

خانه سرمایه دوره‌های آموزش بورس خود را به دو صورت «حضوری» و «نوین» برگزار می‌کند. این دوره‌ها در طول 6 ماه و در قالب 140 ساعت آموزش کاربردی ارائه می‌شوند. در دوره حضوری، دانشجویان بعد از ثبت نام می‌توانند در کلاس‌ها شرکت کنند. اما در دوره «نوین» بی‌درنگ پس از ثبت نام، می‌توانید آموزش خود را شروع کنید. برای شرکت در دوره نوین تنها به یک سیستم – گوشی موبایل، کامپیوتر یا لپ‌تاپ – و اینترنت احتیاج دارید. با وجود این موارد، دیگر فرقی نمی‌کند که کجا هستید یا چه زمانی در روز را به آموزش خود اختصاص می‌دهید. چون همیشه به صورت آنلاین به منابع آموزشی خودتان دسترسی دارید. از طرفی، اگر به صورت نوین ثبت نام خود را انجام دهید، پکیج آموزش بورس خانه سرمایه به ارزش تقریبا چهار میلیون تومان را به صورت هدیه دریافت خواهید کرد.

  • پرداخت اقساطی هزینه دوره‌ها

گاهی پرداخت هزینه دوره‌های آموزشی به تنها دلیل ما برای شرکت نکردن در یک دوره تبدیل می‌شود. چون حقوق ماهیانه‌مان این اجازه را به ما نمی‌دهد. به همین دلیل، در بیشتر موارد تنها کاری که می‌کنیم، کشیدن یک آه برای بدرقه کردن فرصت‌های یادگیری است که می‌توانستند دستی به سر و گوش زندگی مالی‌مان بکشند. اما در خانه سرمایه لازم نیست نگران این موضوع باشید. چون می‌توانید هزینه دوره آموزش بورس خود را به صورت قسطی پرداخت کنید.

  • پشتیبانی قوی تا آخرین لحظه

در تمام طول دوره آموزشی می‌توانید روی کمک پشتیبان‌های خانه سرمایه هم به صورت تلفنی و هم در قالب وبینارهای پرسش و پاسخ حساب باز کنید.

  • حلقه‌ای قدرتمند از اساتید قوی و با تجربه

یک شاگرد خوب، زیر دست یک استاد خوب تعلیم می‌بیند. بنابراین، مهم‌ترین لطفی که می‌توانید در حق خودتان و آینده‌تان بکنید این است که ابتدا استاد خوبی برای خودتان پیدا کنید. خانه سرمایه نیز این موضوع مهم را به خوبی درک کرده است. به همین دلیل با تلاش فراوان یک هیئت علمی از افراد تحصیل‌کرده و با تجربه چندین ساله در بازار بورس را به دور هم جمع کرده است. می‌توانید در کنار این افراد حرفه‌ای تمام موضوع‌های ریز و درشت بازار بورس مانند، عرضه اولیه، صندوق‌های سرمایه گذاری، پذیره نویسی، تابلو خوانی، کار با نرم‌افزارهای تخصصی، تحلیل‌ نمودارها، مهارت‌های سبدگردانی و بسیاری چیزهای دیگر را بیاموزید.

تصمیم بگیرید و حرکت کنید!

یادتان باشد، همیشه این شما هستید که اولین و آخرین قدم را برای موفقیت خودتان برمی‌دارید. قدم اول را هنگامی آغاز می‌کنید که می‌فهمید برای تغییر کردن باید دست به عمل زد و بیشتر از گذشته آموخت. قدم آخر را هم هنگامی برمی‌دارید که آموخته‌هایتان از اساتید حرفه‌ای را با کار و تلاش خودتان ترکیب می‌کنید. مسیر پیش رویتان، طولانی اما هیجان‌انگیز است. پس به جای اینکه منتظر بمانید، از همین امروز، قدم برداشتن را آغاز کنید.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها