فیلمنامه و قصه یکی از اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین ویژگی که باید درباره سریال‌های طنز به آنها اشاره کرد فیلمنامه و قصه است.
کد خبر: ۱۲۳۸۶۸۱

فیلمنامه‌ای که قرار است کارگردانی و بازیگری براساس آن ساخته و شکل گیرد. تا زمانی که یک فیلمنامه خوب و قوی‌ای نباشد یک کارگردان موفق و بازیگرهای قدرقدرت نمی‌توانند توانایی خود را به اثبات برسانند و مخاطب هم ممکن است در قسمت‌های نخست با دیدن نام بازیگرها و کارگردان بر این تصور برود که قرار است یک سریال موفق را ببیند. اما بعد از چند قسمت وقتی متوجه شود که فیلمنامه داستان ضعیف است عطای ندیدن آن را به لقایش می‌بخشد.
در نتیجه یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های سریال طنز، فیلمنامه آن است.
کارگردان
بعد از فیلمنامه این کارگردان سریال است که باید بتواند فیلمنامه را به بهترین شکل ممکن مقابل دوربین بیاورد. یک فیلمنامه هرچقدر قویی باشد؛ اما کارگردان نتواند آن را به خوبی به کار گیرد باید پذیرفت این طرح یک طرح شکست خورده خواهد بود. در این زمینه بسیاری از کارگردان‌هایی که کارهای مختلفی در کارنامه خود دارند سعی کردند تا وارد بخش کارگردانی طنز شوند که با شکست مواجه شدند و البته برعکس این اتفاق هم رخ داده است.
بازیگرها
اما دیگر ستون اصلی به دست آمدن یک سریال طنز قویی و خوب انتخاب و به کار گرفتن بازیگرهای مناسب است. بازیگر خوب در کنار فیلمنامه و کارگردانی خوب می‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد. انتخاب بازیگر و درست بازی گرفتن آنها در موفقیت سریال بسیار اثرگذار است.
وضع فرهنگی اجتماعی موجود مخاطب‌ها
شرایط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و معیشتی در تاثیر یک سریال طنز هم بسیار نقش آفرین است. برای همین هم برخی از سریال‌های طنزی که در یک دوره‌ای ساخته می‌شود و ممکن است در زمان خودش مخاطب‌های خوبی داشته باشد زمانی که پس از چند سال مجدد پخش می‌شود این سوال را پیش آورد که علت جذابیت آن زمان چه بوده که تا این حد مخاطب را به سمت خود جلب می‌کرده؟
برخی از سریال‌های طنزی که در زمان خودش مورد توجه بوده از این موضوع نشأت می‌گیرد که آن زمان شرایط معیشتی و اجتماعی به گونه‌ای بوده که مخاطب با آن ارتباط برقرار می‌کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها