وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرد که در ماه فوریه سال میلادی جاری، آمار گردشگران ورودی به این کشور 6.5 درصد کاهش یافته و حدود یک میلیون و 160 هزار نفر بوده است.
کد خبر: ۱۰۱۴۷۶۱
کاهش آمار ورودی گردشگران به ترکیه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس این آمار که روز یکشنبه در سایت رسمی این وزارتخانه منتشر شد، در دو ماه نخست سال جاری میلادی میزان ورود گردشگران به ترکیه 8.1 درصد کاهش یافته و این روند کاهش در ماه سوم میلادی هم ادامه یافته است.

بنا به اعلام این وزارتخانه، در ماه فوریه 140 هزار گردشگر گرجستانی، 130 هزار گردشگر ایرانی و 106 هزار گردشگر بلغارستانی به ترکیه سفر کرده اند.

در پی کاهش سفر گردشگران خارجی به ترکیه در سال گذشته میلادی، نگرانی های جدی در بین دولتمردان این کشور ایجاد شد و به همین علت رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه فراخوانی تحت عنوان «همسایه ات را بردار و بیا» برای احیای گردشگری کشورش اعلام کرد.

این دعوت اردوغان با استقبال سرمایه گذاران صنعت گردشگری ترکیه واقع شد و تشکل های تخصصی گردشگری این کشور برنامه ریزی وسیعی را در این زمینه آغاز کردند که تبلیغ رسانه های هوشمند، حضور در نمایشگاه ها، بهره گیری از ظرفیت شبکه های اجتماعی و ارائه تخفیف به گردشگران در خدمات گردشگری از جمله این برنامه ها بود.

بر این اساس، خدمات اقامتی در ترکیه به میزان 20 تا 30 درصد برای گردشگران کاهش یافت و همچنین دو شرکت هواپیمایی ترکیه اعلام کرد که نرخ خدمات حمل و نقل خود را تا 50 درصد کاهش می دهد.

صنعت گردشگری ترکیه در یکسال گذشته به شدت متضرر شده و تعداد ورود گردشگران به این کشور با 9 میلیون نفر کاهش، به حدود 25 میلیون نفر رسیده است.

درآمد گردشگری این کشور به عنوان یکی از مهمترین منابع درآمد ارزی، نزدیک به 30 درصد افت کرده و بر اساس آمار موسسه آمار دولتی ترکیه در بخش صنعت گردشگری، در سال گذشته میلادی درآمد گردشگری ترکیه با 29.7 درصد کاهش نسبت به سال 2015 میلادی، به 22 میلیارد و 107 میلیون دلار افت کرده است.

همچنین تحت تاثیر تحولات ژئوپلتیک، کودتای 25 تیرماه سال گذشته و نابسامانی های پس از آن، اقدامات تروریستی پی در پی در شهرهای بزرگ ترکیه و نیز تنش ترکیه با کشورهای گردشگر فرست اروپایی، سفر گردشگران خارجی به ویژه گردشگران اروپایی به ترکیه افت کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها