جام جم آنلاین - آرشیو

الگوی کشت کویر را سرسبز می‌کند

الگوی کشت کویر را سرسبز می‌کند

الگوی کشت عبارت است از تعیین یک نظام کشاورزی با مزیت اقتصادی پایدار مبتنی بر سیاست‌های کلان کشور، دانش بومی کشاورزان و بهره‌گیری بهینه از پتانسیل‌های منطقه‌ای با رعایت اصول اکوفیزیولوژیک تولید محصولات کشاورزی در راستای حفظ محیط‌زیست.

جای خالی مدارس فلاحتی در صنعت کشاورزی ایران

جای خالی مدارس فلاحتی در صنعت کشاورزی ایران

هرچند تنوع اقلیمی به‌دلیل گستردگی خاک ایران در طول و عرض جغرافیایی، امکان تولید محصولات متنوعی در بخش کشاورزی را مهیا ساخته است، ولی در‌مجموع میزان اراضی قابل کشت و بهره‌برداری برای کشاورزی بسیار پایین بوده و سهمی حدود ۱۲ تا ۱۵درصد از کل مساحت ایران را به خود اختصاص داده است. در واقع با وجود تنوع اقلیمی بالا، بخش کشاورزی ایران از کمبود دو شاخص کلیدی آب و زمین حاصلخیز رنج می‌برد که ریشه این کمبود‌ها هم به طبیعت و هم نحوه مدیریت استفاده از منابع مذکور مربوط می‌شود.

همه نگران زریبار هستند

همه نگران زریبار هستند

تا به‌حال به کردستان سفر کرده‌اید؟ به شهرستان مریوانش چطور؟ اگر مسافر این خطه سرسبز و باصفای غربی در کشورمان بوده باشید، حتما بهترین و زیباترین خاطره‌ای که برایتان از آن دیار باقی مانده نشستن در سواحل دردانه مریوان؛ یعنی دریاچه زیبای زریبار آن است؛ نشستن و چشم دوختن به زلال آب‌های نقره‌فام آن، پرواز دادن خیال‌تان در لابه‌لای نیزارهای دریاچه که با صدای پرندگان و جیرجیرک‌ها وهم‌انگیز و رویایی می‌کند یا نوش‌جان کردن یک وعده ماهی خوش‌طعم دریاچه در وعده ناهار یا شام در رستوران و اقامتگاه بومگردی اطراف دریاچه.

پاییز هم صرفه‌جویی کنید هوا گرم است و بارش‌ها کم

پاییز هم صرفه‌جویی کنید هوا گرم است و بارش‌ها کم

اگر پاییز از راه رسیده و گاهی بادی می‌وزد و خنکای هوا توی صورت‌تان می‌خورد، یا شب‌هنگام از آن گرمای عذاب‌آور چله تابستان خبری نیست و گاهی مجبور به بستن پنجره و خاموش کردن کولر و کشیدن پتو روی خودتان می‌شوید، خیال‌تان پرواز نکند سمت یک پاییز سرد و پربارش که نشانه‌هایش از راه رسیده است.

حرف تا عمل مسئولان برای راحتی زائران اربعین

حرف تا عمل مسئولان برای راحتی زائران اربعین

پیش‌بینی شده امسال حدود پنج میلیون زائر از ایران به قصد مراسم اربعین وارد عراق شوند و بر همین اساس و با افزایش حجم زوار احتمالا ۹۵درصد جابه‌جایی‌ها از طریق جاده‌ای انجام شود و سهم حمل و نقل ریلی و هوایی ۵ درصد باشد.یعنی درمراسم اربعین امسال بیش از چهار میلیون و ۷۵۰هزار نفر از حمل و نقل جاده‌ای برای عزیمت و بازگشت استفاده خواهند کرد.

توسعه گردشگری دریایی در آغوش سواحل تشنه!

توسعه گردشگری دریایی در آغوش سواحل تشنه!

چند روز پیش وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توییتی زد و در آن (‌نقل به مضمون) نوشت که درمورد آمادگی اسکله و خدمات فنی در کیش و همچنین درخصوص تسریع در ابلاغ سوخت یارانه‌ای به شناورهای تفریحی با دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و همچنین وزیر نفت صحبت کرده است.

2 صفحه

نیازمندی ها