به شــکـرانـه سی و هشت سال افـتـخار و اقتدار

ساعت 21 امشب گلبانگ الله اکبر در کشور طنین‌انداز می‌شود

جواد منصوری در گفت‌وگو با جام جم آنلاین به واکاوی پرداخت:

نقش مردم در طلیعه انقلاب اسلامی

با آغاز نهضت اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) علیه نظام ستم شاهی، حضور اقشار مردم در صحنه‌های مبارزاتی سیاسی- اجتماعی به تدریج رو به افزایش نهاد و این در حالی است که استقلال مردم از احزاب و جریانهای سیاسی در همراهی آگاهانه از جنبش اسلامی تا به امروز از وجوه متمایز کننده انقلاب ایران با سایر انقلاب‌های جهان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۹۹۷۶۱
نقش مردم در طلیعه انقلاب اسلامی

«جواد منصوری»، از فعالین سیاسی قبل از انقلاب و اولین فرمانده سپاه ضمن بیان این مطلب در ارزیابی خود از نقش بسزای مردم در طلیعه انقلاب اسلامی و تدام حضور آنان در رخدادهای پس از انقلاب، در گفتگو با جام جم آنلاین افزود: افزایش حضور مردم در صحنه، با آگاهی – مسئولیت پذیری و پیروی از رهنمودهای حضرت امام مبتنی بر آموزه‌های اسلامی همراه بود و این مهم از وجوه افتراقی انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌های جهان قلمداد می‌گردد.

وی با نگاهی به دیگر انقلاب‌ها، اسلامی بودن انقلاب 57 را پدیده‌ای نوظهور در معادلات نظام بین‌الملل خواند و تصریح کرد: معمولا در دنیا قشر محدود و معینی آنهم در قالب احزاب سیاسی تغییر ساختار یک نظام را رقم می‌زنند در حالی که در ایران جامعه واحده، نهضت اسلامی امام را به تحقق رساند.

این فعال سیاسی در آستانه سی و هشتمین پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با نگاهی بر چهار دهه حیات این نظام خاطر نشان کرد: دشمنان این سرزمین تاکنون از طراحی هیچ توطئه‌ای علیه مردم و نظام اسلامی ما دریغ نکرده‌اند، لیکن آنچه که بدخواهان را در مسیر دسیسه چینی‌ها ناکام نمود؛ تأسی مردم از فرهنگ عاشورایی حضرت امام و فلسفه شهادت بود که در هم افزایی اقشار اجتماع در برابر دشمنان نقش پر رنگی ایفا می‌کند.

منصوری در ادامه با اشاره به تهدیدات مستمر علیه جمهوری اسلامی در تمامی ادوار انقلاب، عنوان داشت: حضور مردم در طول سالها، حاوی صریح ترین پاسخ و قاطع ترین پیام به نیات شوم دشمنان انقلاب بوده و لذا هر سال شاهد گسترش تخاصم و کینه ورزی قدرتهای غربی بویژه آمریکا علیه کشورمان هستیم.

دیپلمات اسبق ایران در پکن، پیرامون اهمیت حضور مردم در یوم الله 22 بهمن با تأکید بر مردمی بودن فجر انقلاب گفت: صفوف مردم در صحنه همچون سدی در مواجه با یاوه‌ گویی و شائبه افکنی نظام‌های استکباریست.

این مبارز سیاسی دوران ستم شاهی، پیرو صیانت از آرمانهای امام و انقلاب و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری؛ شرکت مردم در راهپیمایی 22 بهمن را بسیار حیاتی برشمرد و عنوان کرد: پس از به میدان آمدن آحاد مردم بمناسبت پیروزی انقلاب، مشارکت حداکثری ملت در انتخابات 96 ریاست جمهوری باز هم مهر سکوت دیگری بر دهان نظام‌های امپریالیستی خواهد زد.

منصوری شدت دامنه تحریم‌ها، دشمنی‌ها و تهدیدهای گوناگون از سوی ایالات متحده و هم پیمانانش را گویاترین دلیل بر افزایش درجه نفوذ تئوری انقلاب اسلامی در جهان دانست و خاطر نشان کرد: امروز جمهوری اسلامی با پشتوانه مردمی بعنوان سرمایه‌ ملی خود تمام برنامه‌های دشمن خبیث را نه تنها در کشور بلکه در منطقه و تحولات خاورمیانه با شکست مواجه کرده، بنابراین با این اوصاف نفرت غرب از مردم مسلمان ما بعنوان مهمترین مؤلفه چالش برانگیز قدرتها چندان دور از انتظار نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها