استاندار سمنان از طرحی خبر داد که در صورت نهایی شدن فاصله تهران با سمنان را به یک ساعت کاهش خواهد داد.
کد خبر: ۹۹۴۴۱۱
قطار برقی تهران – سمنان راه اندازی می شود/ چاره ای جز انتقال پایتخت نیست

محمدرضا خباز استاندار سمنان در بازدید از موسسه جام جم با خبرنگاران جام جم به گفتگو نشست و در پاسخ به سئوالی درباره اینکه ایا برنامه میان مدتی برای انتقال پایتخت به این استان وجود دارد گفت: تهران به بن بست رسیده و نه به لحاظ جمعیتی و نه به لحاظ ترافیکی دیگر گنجایش ندارد و چاره ای جز این نیست که پایتخت به جای دیگر منتقل شود.

وی افزود: البته در اطراف تهران هر طرف را که ببینید امکان انتقال پایتخت نه در شمال، نه در غرب و نه در جنوب وجود ندارد و فقط شرق تهران شرایط مناسب برای انتقال پایتخت را دارد .

استاندار سمنان در عین حال تاکید کرد: البته سمنان از نظر زمین مشکلی ندارد تنها مشکلش آب است و اگر این مشکل حل نشود همین جمعیت فعلی استان هم خواهند رفت!

وی در پاسخ به این سئوال که با انتقال آب خزر به سمنان مشکل کمبود آب حل می شود؟ گفت: این طرح برای انتقال آب به سمنان نیست بلکه برای انتقال به کویر مرکزی است البته اصل این طرح هم مربوط به قبل از انقلاب است اما در دولت قبلی طرحی را کلنگ زدند و حتی لوله هم تخلیه کردند در حالی که این طرح نیاز به کار کارشناسی بیشتری داشت.

به گفته استاندار سمنان طرح انتقال آب به سمنان 8هزار میلیارد تومان هزینه دارد و بر همین اساس مطالعات این طرح بزرگ آغاز شده است.

خباز با بیان اینکه بعد از انتقال آب به سمنان چاره ای جز انتقال پایتخت به این استان وجود ندارد گفت: کل استان سمنان 640 هزار نفر جمعیت دارد در حالیکه از نظر وسعت پنجمین استان کشور است.

وی از پیشنهاد استانداری سمنان به ارتش برای انتقال پادگان های تهران به این استان خبر داد و درباره دیگر اقدامات برای افزایش جمعیت استان و نیز نزدیک کردن سمنان به تهران اظهار کرد: طرح قطار برقی سمنان تهران در دست اقدام است که در صورت نهایی شدن فاصله پایتخت تا سمنان یک ساعت می شود و به این ترتیب تا 2 میلیون نفر می توانند در استان سمنان ساکن شده و برای کار به تهران رفت و آمد روزانه داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۷
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
۰
۰
واقعا به بن بست رسیده قبل از اتفاق و هر فاجعه دیگر سریع انجام گردد چه به سمنان و یا هر كجای دیگر كه شد مهم جلوگیری از اتفاق و فاجعه دیگر است .
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
۰
۰
هست .

رجوع به مصوبه سال 1352 در مجلس شورای ملی
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
۰
۰
كدام عاقلی پاییتخت را به شهری كه كویر تهدیدش می كند منتقل می كند؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
همون عاقلی كه قبل انتقال اب رو انتقال میده بهش ! مدیریت شهری میكنه .
قمی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
۰
۰
كاش استاندار قم هم به زرنگی استاندار سمنان بود.
الآن سال‌های ساله كه قراره قطار سریع‌السیر قم - تهران و بالعكس راه‌اندازی بشه كه از كشته‌های اتوبان كاسته بشه ولی نمیدونم چرا اجرایی نمیشه و در حد حرف مونده!
طرح منوریل هم با وجودی كه پایه‌هاش رو كوبیدند ولی متوقف مونده
حالا كو تا مترو هم راه‌اندازی بشه
آب قم هم كه تصفیه فاضلابه. هم شوره هم بوی نا میده
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
۰
۰
حالا چرا سمنان ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! وا چرا كرجو انتخاب نكردید ؟اینكه خیلی خیلی نزدیكتره كه .
ناشناس
Germany
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
۰
۰
برای تراكم زدایی باید اول وضعیت ارتباط و حمل و نقل را سامان داد. در كشورهایی مثل آلمان می توان به آسانی با وسایل نقلیه عمومی از یك دهكده به مركز شهر رفت و آمد كرد. این برای كارمندان و كاركنان مراكز تجاری و صنعتی بسیار اساسی است.
اگریك اداره دولتی به خارج از شهر انتقال یابد باید وضعیت حمل و نقل به گونه ای باشد كه دسترسی مراجعین به آن آسان باشد.
از این نظر سامان دادن و توسعه حمل و نقل عمومی شرط مهمی در تراكم زدایی می باشد.
سلیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
۰
۰
یك ساعت كاهش پیدا میكند ویا فقط یك ساعت فاصله پیدا میكند چون در اول یك چیز گفته ودر آخر چیزه دیگه
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
۰
۰
بس تهران خلوته سمنانیام بیان اینجا!؟
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
۰
۰
40سال است كه تمام امكانات را بیسج كردند تاجمعیت رو به تهران بكشند.قطار برقی سمنان تهران-قطار برقی اصفهان تهران-قطار برقی زنجان تهران و.... تا چه موقع می خواد این تصمصم گیری های سطحی ادامه پیدا كنه . آقای خباز فكر كردن كه با انجام این پروژه جمعیت از تهران به سمنان میره !!!!!!! حتما اینطور نمیشه .چون جمعیت آن شهر هست كه به تهران می آید و پس از چند ماهی رفت و برگشت تصمصم میگیرند كه شب را هم در تهران بمانند در نتیجه شهر در حال انفجار ،وضعیت بحرانی تر پیدا میكند حاشیه نشینی ،پارك خوابی ،ماشین خوابی در حال افزایش است . بجای این كار ها بهتر است كه امكانات زندگی و كسب و كار را در شهرستانها رونق دهند تا هم جمعیت آنها به تهران نیایند و هم جذب كننده جمعیت باشند .خدا به داد تهران و تهرانی ها برسد.آمین
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
۰
۰
یعنی صد و هفتاد كیلومتر آنورتر مشكل ناشایست سالاری و بی كفایتی ملی ما وجود ندارد؟ عزیزم دیگران این راه را رفته اند و بی نتیجه بوده است نمونه اش همین ریوی برزیل. ظاهرا تمایل به چرخیدن در حلقه بی پایان آزمون و خطا در مدیران كشور ما تمامی ندارد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
۰
۰
بیارند قزوین
داود
Netherlands
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
۰
۰
استاندار نمی تواند در مورد انتقال پایتخت اظهارنظر كند - با كدام پول میخواهند پایتخت رو انتقال دهند. برای انتقال پایتخت باید میلیاردها تومان پول خارج شود - بجای انتقال پایتخت مدیریت شهری را ارتقا دهید .
مترونوم فورگ داراب
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
۰
۰
آب و هوا فقط شیراز
محمد.. شریف
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
۰
۰
آقا.... چرا ناراحت میشید ..؟ كاری كه از سال 52 تا امروز عملی نشده . ظرف این دو الی سه ماه هم نخواهد شد . وبنظر من كه صد در صد هم نمیگم درسته . پایتخت انتقالی به شهر های دیگر درست نیست . و باید با انتخاب محل مناسب . پس از تكمیل زیر ساخت ها . آب . برق . گاز . درخت كاری حوالی شهر و اگو شروع بساخت و ساز شود . با ظرفیت مشخص و محدود . حتی محل اسكان حاشیه نشین ها هم در نظر گرفته شود در كادر شهر و آبرو مندانه .. یا .. بیژن من برم بخوابم ..
احسان
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
۰
۰
پایتخت رو بیارید ملایر اگر راست میگید.. ملایر تمام امكانات یك پایتخت خوب را دارد.. حتی میتواند پایتخت امارات متحده و یا هلند هم بشود به هر حال از ما گفتن بید.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
۰
۰
بنده مسئول یكی از مدیریتهای استانداری تهران هستم دراین مورد خیلی جلسات كارشناسی برگزار شده واكثر مسئولین استانداری ووزارت كشور وكارشناسان مجمع تشخیص مصلحت رو شهر زنجان تاكیددارن با توجه به موقعیت -آب وهوا وامكان توسعه شهری......معاونت شهرسازی وزارت راه وشهرسازی هم از این طرح استقبال كرده

نیازمندی ها