این برنامه 7 ساله را هر روز ساعت 9 و 30 دقیقه از شبکه آموزش ببینید

«صبحی دیگر» یک برنامه صبحگاهی آموزش‌محور

مدیر طرح و برنامه شبکه آموزش از رویکردها و اهداف برنامه‌های در حال پخش این شبکه برای شب‌های زمستان سخن گفت.
کد خبر: ۹۸۷۲۳۰
دست پر شبکه آموزش برای شب‌های زمستان

دکتر شهرام کجوری برنامه‌های در حال پخش این شبکه را در سه دسته برنامه‌های صبحگاهی، عصرگاهی و شبانگاهی تفکیک کرد و به جام‌جم گفت: رویکردمان در دوران جدید شبکه این بوده که از تعدد و تکثر بی‌حد و اندازه دست برداریم و در عوض در ارتقای کیفیت برنامه‌های در حال پخش بکوشیم. از اهداف اصلی این شبکه آموزش و مهارت‌آموزی برای مخاطبان بوده است؛ لذا ما همکاری‌هایی را با وزارت آموزش و پرورش آغاز کرده‌ایم که این همکاری مشترک در قالب برنامه «فرصت برابر» روی آنتن می‌رود و مسائل مختلف آموزشی کشور را برای مخاطبان بازگو می‌کند.

این مدیر ادامه داد: در قالب اختصاص برنامه‌ها به سه دسته اصلی صبحگاهی، عصرگاهی و شبانگاهی، ما هر روز صبح برنامه «صبحی دیگر» را داریم که الان چند سال است روی آنتن می‌رود و از جمله برنامه‌های خوب این شبکه در حوزه مسائل مربوط به خانواده و اجتماع محسوب می‌شود.

کجوری تاکید کرد: البته صبحی دیگر با شروع ماه رمضان همین امسال تغییراتی را تجربه کرد؛ دکور برنامه عوض شد و در زمینه انتخاب مهمانان و بحث‌های کارشناسی هم مخاطبان تغییراتی را شاهد بوده‌اند و این برنامه فعلا با همین روال تازه به کار خود ادامه خواهد داد.

لزوم توجه به سلامت مخاطبان

کجوری افزود: در زمینه برنامه‌های عصرگاهی‌مان هم برنامه «دکتر سلام» را داریم که جزو برنامه‌های پربیننده شناخته می‌شود و رویکرد پزشکی متفاوتی را نسبت به برنامه‌های پخش شده از شبکه‌های دیگر دارد. در زمینه تغییرات در نظر گرفته شده برای این برنامه هم قرار است تغییر دکوری را انجام بدهیم و در این سری جدید سراغ موضوعاتی تخصصی‌تر برویم.این مدیر تصریح کرد: مسائل مربوط به باروری و ژنتیک از جمله موضوعات جدید در نظر گرفته شده برای برنامه است که مردم می‌توانند تماس بگیرند و مسائلشان را از کارشناسان بپرسند که این اطلاع رسانی از جمله وظیفه‌های رسانه است.

برنامه‌ای برای تمام خانواده‌ها

مدیر طرح و برنامه شبکه آموزش با معرفی «همیشه خونه» به عنوان برنامه در نظر گرفته شده برای اوقات شبانگاهی این شبکه ادامه داد: همیشه خونه که رویکردی اجتماعی و خانوادگی دارد، اخیرا تغییری را در زمینه گروه سازندگان داشته است. ما در برنامه می‌کوشیم سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی را برای مخاطبان به تصویر بکشیم. مهم‌ترین هدف از اختصاص برنامه برای این ساعت این بود که دیدیم تلویزیون برای پربیننده‌ترین اوقات شبانگاهی، برنامه‌ای را مختص خانواده‌ها ندارد و عمده برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ساعات فقط سریال‌های مختلف هستند.

مدیر طرح و برنامه شبکه آموزش تصریح کرد: البته این تنها برنامه شبانگاهی ما نیست و ما غیر از این، برنامه «سفید» را هم به روی آنتن داریم که آخر شب‌ها پخش می‌شود. این برنامه سعی می‌کند موضوعات فرهنگی خاصی چون معماری، موسیقی و دیگر حوزه‌های هنر و فرهنگ را برای مخاطبان این حیطه تدارک ببیند. سفید هر شب ساعت 11 روی آنتن می‌رود و تهیه‌کنندگی آن را سعید بشیری (تهیه‌کننده برنامه «دو قدم مانده به صبح») عهده‌دار است.

برنامه‌های تازه در راه

این مدیر از تدارک ساخت چند برنامه برای روزهای جمعه هم خبر داد و گفت: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به «از شنبه» که به تشویق مخاطبان برای ترک عادت‌هایی غلط چون سیگار کشیدن یا رژیم‌های غذایی و غیره می‌پردازد یا برنامه «مشاعره» اشاره کرد که قرار است با تغییر ساختار به صورتی مناسبتی و مسابقه‌ای پخش شود. البته این برنامه‌ها قرار است بزودی روانه آنتن این شبکه شوند.

زهرا غفاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها