کودتا این بار در ارمنستان +عکس

افراد مسلح با حمله به یک ایستگاه پلیس ایروان پایتخت ارمنستان کنترل آن را بدست گرفتند؛ حمله‌ای که تاکنون یک کشته و چند زخمی برجا گذاشته و چند تن هم به گروگان گرفته شدند.
کد خبر: ۹۲۲۶۷۳
کودتا این بار در ارمنستان +عکس

به گزارش جام جم آنلاین ، خبرگزاری اینترفکس گزارش داد که به دنبال تسلط یک پاسگاه پلیس در شهر ایروان ارمنستان و درگیری‌های انجام شده، یک نفر کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند.

این خبرگزاری گزارش داده که افراد مسلح، اعلام کردند که خواست آنها آزادی «جیرید سفیلیان» از اعضای اپوزیسیون دولت در پارلمان است که به اتهام داشتن غیرقانونی سلاح، بازداشت شده و زندانی است.

ماجرا از این قرار است که ساعت 5 صبح امروز یک گروه مسلح سوار بر چند کامیون از ورودی‌های ساختمان مرکزی پلیس ارمنستان عبور کرده و کنترل مرکز را به دست گرفتند.

بنا بر آمارهای غیررسمی در جریان درگیری‌ها در ایروان حداقل یک نفر کشته و چندین نفر زخمی شده‌اند. با این حال «نیکل پاشینیان» از نمایندگان معارض دولت در پارلمان که در محل حادثه حضور یافته، گفته که کسی کشته نشده، اما چند نفر از هر دو طرف زخمی شده‌اند.

مهاجمین دستکم هفت نیروی پلیس از جمله «والری اوسیپیان» معاون فرمانده پلیس را گروگان گرفته‌اند. گفته می‌شود اوسیپیان برای مذاکره وارد ساختمان شده و اسیر شده است.

یکی از گروگانها به دلیل وضعیت بد جسمی آزاد و با آمبولانس به بیمارستان منتقل شده است.

گروگانگیرها که از گروه معارض موسوم به «مجلس موسس» هستند، استعفای رئیس‌جمهور و آزادی «جیری سیفیلیان» و «گورگ سافاریان» از رهبران اپوزیسیون را خواستار شده‌اند.

سیفیلیان ماه گذشته میلادی به اتهام توطئه برای تصرف چند ساختمان حکومتی در ایروان بازداشت شد.

«واروژان آوتیسیان» سخنگوی مهاجمین گفته است که این سرآغاز یک «شورش» برای «سرنگون کردن دولت» و «آزادی زندانیان سیاسی» است.

مهاجمین تهدید کرده‌اند که در صورت حمله نیروهای امنیتی، به آنها پاسخ خواهند داد و به هیچ وجه قصد تسلیم شدن ندارند.

سرویس امنیت ملی ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که مذاکره با افراد مسلح در جریان است. هدف از این مذاکرات متقاعد کردن گروگانگیرها به تسلیم اعلام شده است.

در بیانیه سرویس امنیت ملی همچنین تأکید شده است که بر خلاف گزارش‌های منتشر شده مبنی بر تلاش برای کودتا در ارمنستان، ادارات و نهادهای دولتی در وضعیت عادی قرار دارند و به فعالیت روزانه خود ادامه می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
سانا
-
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
۰
۰
وای قربون كشورم خودمون ایران بشم كه امن ترین جای جهان هستش
یاسر
-
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
یعنی همینكه گلوله به سویت شلیك نمیشه كه میشه ! دیگر امنیت داری؟! تو كه یه خانمی اگر امنیت داری ساعت نه شب به بعد تو خیابونا راه برو، روزشم امنیت نداری چه برسه شب!!! امنیت فقط امنیت جانی نیست! تعریفتو اصلاح كن، امنیت روحی، امنیت مالی، امنیت تحصیلی، ازادی بیان، و امنیت جانی در اخر، تعریفت اشتباهه خانم
موسی
-
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
۰
۰
در ارمنستان بنظر میرسد گروهی كوچك دست به یك عملی زده اند كه شباهت به كودتا ندارد

نیازمندی ها