خبر تلخ بود؛ ده‌ها شهروند فرانسوی در نیس قربانی جنون تروریسم شدند. تروریسم کوری که در هیچ زمینه‌ای مرز نمی‌شناسد و از هر ابزار و فرصتی برای ایجاد رعب و وحشت سود می‌برد. اما در پی هر حادثه تروریستی این سوال مطرح می‌شود که ریشه اقدامات تروریستی کدامند و تروریست‌ها چگونه ارتزاق می‌کنند و ادامه حیات می‌دهند؟
کد خبر: ۹۲۲۱۸۱
خود کرده را تدبیر نیست

شاید زمانی که صدها شهروند سوری، عراقی، لبنانی و نیجریه‌ای به دست تروریست‌ها سلاخی می‌شدند، گوش شنوایی بویژه در اروپا و آمریکا برای شنیدن این سوالات نبود و شاید به خاک و خون کشیده شدن این بی‌گناهان برای حامیان و تسلیح‌کنندگان گروه‌های تروریستی اهمیتی نداشت، اما با تشدید اقدامات تروریستی در فرانسه، ترکیه و آمریکا به نظر می‌رسد زمان برای پاسخ آنها به این پرسش‌های کلیدی فرارسیده است.

اکنون مقامات غربی و برخی کشورهای منطقه بخوبی به یاد می‌آورند زمانی را که مقابله‌کنندگان واقعی با تروریست‌ها نظیر جمهوری اسلامی ایران در نشست‌‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نسبت به خطر حمایت از تروریست‌‌ها و احتمال بازگشت آنها به کشورهایشان هشدار داده، این کشورها را از حمایت تروریست‌‌ها بر حذر می‌داشتند.

اما چه باید کرد که برخی کشورهای غربی و عربی به جای جدی گرفتن این هشدارها بر شدت حمایت آشکار و نهان از گروه‌های تروریستی افزودند و اینجاست که باید گفت خود کرده را تدبیر نیست.

اکنون نیز با وجود محرز شدن خطر تروریست‌ها حتی برای حامیانشان و با وجود ژست رسانه‌ای این کشورها مبنی بر مبارزه با داعش هنوز اسناد و مدارکی برملا می‌شود که از ادامه حمایت مالی، تسلیحاتی و آموزشی برخی کشورهای غربی، عربی و رژیم صهیونیستی و ترکیه از گروه‌های تروریستی حکایت دارد.

تردیدی نیست ادامه این روند بیش از همه امنیت چنین بازیگرانی را با چالش مواجه خواهد ساخت؛ بنابراین زمان آن فرارسیده است که به جای راه‌اندازی ائتلاف‌های ساختگی و جار و جنجال رسانه‌ای مبنی بر مبارزه با تروریسم، به شکل واقعی و عملی با تروریست‌ها مبارزه و مجاری حمایتی از آنها را مسدود کرد.

اما این عارضه بدخیم روی دیگری نیز دارد وآن، تلاش برخی دشمنان دنیای اسلام برای ترویج و نهادینه ساختن اسلام‌هراسی در جهان است؛ چنان‌که پس از وقوع چنین حوادثی در آمریکا و اروپا مقامات این کشورها انگشت اتهام را به سمت مسلمانان نشانه می‌روند.

به این ترتیب تردیدی نیست برآیند اقدامات تروریست‌ها و حامیانشان ضربه زدن به اسلام و ارائه تصویر خشن از مسلمانان است؛ موضوعی که رهبر معظم انقلاب از آن با عنوان جاهلیت مدرن یاد می‌کنند.

در واقع کارگردانان و بازیگران فریب خورده جاهلیت مدرن همچون لبه‌های قیچی هستند که اسلام رحمانی را هدف گرفته‌اند و این نکته بسیار مهمی است که علما و اندیشمندان و صلح‌دوستان بایستی برای خنثی کردن آن تلاشی مضاعف داشته باشند.

دکتر مراد عنادی - مدیرمسئول

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها