طنین ملت ایران با رادیو انقلاب

سال‌های آغازین پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، همواره یاد آور لحظات سرنوشت‌ساز و تاریخی است که مطابق با این تحولات عمیق، مهم‌ترین اتفاق معاصر ایران رقم خورد.
کد خبر: ۸۷۴۴۸۸
طنین ملت ایران با رادیو انقلاب

دقیقا از سال 57 و آزادسازی رادیو و تلویزیون ملی ایران توسط مردم غیور و انقلابی کشورمان، مسیری روشن برای تحقق تحولی نو و شگرف در روند رسانه‌ای کشور هموار شد.

در آن روزگار که اکثر مردم از رادیو به‌عنوان دوست همیشگی و همراه یاد می‌کردند، خاطرات به یاد ماندنی و شگرفی را از رشادت‌های آن دوران به یاد دارند.

طنین صدای شهید محلاتی در لحظات اولیه فتح و پیروزی، کماکان در یاد و خاطره‌ مردم پابرجاست. آن زمان که مردم هر دقیقه منتظر شنیدن آخرین اخبار از تحولات کشور بودند، این رادیو بود که با همراهی و ایجاد فضای همدلی و هم آهنگی با ملت توانست مدیریت بهینه و شایسته‌ای از افکار عمومی انجام دهد.

هر چند که این حرکت در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب و دوران پر از افتخار دفاع مقدس به اوج خود رسید و رادیو جبهه با تلاش و همت وصف‌ناپذیر، مردم را در جریان آخرین اتفاقات خطوط مقدم قرار می‌داد؛ اما باید پذیرفت که تجربه موفق رادیو در سال‌های ابتدایی حرکت مردمی و اسلامی کشورمان زمینه‌ساز موفقیت این رسانه در سال‌های بعدی شد.

رادیو با اعلام آخرین وضعیت شهرها در روزهای پیروزی انقلاب،انتشار سریع بیانات مهم و قاطع حضرت امام خمینی (ره) در مساله ناآرامی‌های کردستان و ده‌ها موضوع دیگر نقش خود را به عنوان رسانه‌ای مهم به‌خوبی به سرانجام رساند.

لذا معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت با یاد و خاطره آن ایام، شبکه‌ای تحت عنوان رادیو انقلاب راه‌اندازی کند.

این شبکه رادیویی که با استفاده از برنامه‌سازان حرفه‌ای رادیویی در دسترس همه قرار می‌گیرد، فرصت مغتنمی ایجاد می‌کند تا مردم بار دیگر با داشته‌های خود و آرمان‌های حرکت بزرگ و مردمی کشورمان در سال 57 بیعت و تجدید میثاق نمایند.

روایت جامعی از انقلاب اسلامی در چارچوب گفتمان متمرکز و بازنمایی مفاهیم انقلاب با حضور همه اقوام در فضای رسانه‌ای یکپارچه از مهم‌ترین اهداف تأسیس این شبکه است.

باید توجه کرد که رادیو انقلاب فرصت مناسبی برای افزایش سطح تعامل و همگرایی بیشتر مردم و رسانه ملی در این ایام ایجاد می‌کند.

همچنین با توجه به نزدیک بودن ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، رادیو انقلاب علاوه بر پرداختن به مقوله انقلاب درباره حضور مجدد و پرشور مردم کشور که حماسه بزرگی را بار دیگر در تاریخ کشور رقم می‌زنند نیز برنامه‌سازی می‌کند و در کنار مردم خواهد بود. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته رادیو انقلاب به صورت 24 ساعته و از اول بهمن ماه تا هفتم اسفند94 بر روی موج اف.ام فرکانس 95.5 مگاهرتز و همچنین از طریق اپلیکیشن رادیو به نشانی www.iranseda.ir بر روی تلفن‌های همراه و نیز دستگاه‌های گیرنده دیجیتال قابل دریافت است.

علی‌اکبر خدابخش - کارشناس رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها