استان ایلام از استان‌هایی است که در بسیاری از شاخص‌های توسعه از نظر آماری وضعیت چندان مطلوبی ندارد به طوری که معمولا ازجمله استان‌های بالانشین از حیث آمار بیکاری رده‌بندی می‌شود و نرخ بیکاری در آن به ۴۰ درصد رسیده است.
کد خبر: ۸۷۰۴۶۳

به گزارش تسنیم، وجود پتانسیل‌های متعدد نفت و گاز، کشاورزی و دامداری و از همه مهم‌تر داشتن بیش از 400 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق می‌توانست زمینه‌ساز رفع بسیاری از مشکلات اشتغال در این استان باشد، موضوعاتی که به آنها توجه نشد تا امروز شاهد چنین رشد آماری بیکاری در استان باشیم.

در شرایطی که استان ایلام 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، تنها یک نقطه مرزی در این استان وجود دارد و در عین حال دولت تلاش می‌کند این نقاط مرزی را افزایش دهد. در برخی مواقع مانند رخداد‌ها و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و همچنین ایام اربعین حسینی که تردد در این استان اوج می‌گیرد ایلام در کشور خبرساز می‌شود اما نام ایلام تنها در حد تیتر خبر‌ها باقی می‌ماند و پس از گذشت سال‌ها هنوز آن گونه که باید در حق مردم ایلام اقدامی انجام نشده است.

براساس آماری که توسط مسئولان در سال 87 اعلام شده بود نرخ بیکاری در استان ایلام 12 درصد بوده است، اما نرخ بیکاری امسال در استان ایلام به 40 درصد رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها