آمریکا و ناتو تهدیدی برای امنیت ملی روسیه

روسیه برای اولین بار در سند استراتژی خود ، آمریکا و ناتو را تهدیدی برای امنیت ملی کشورش اعلام کرد .
کد خبر: ۸۶۹۶۳۰
آمریکا و ناتو تهدیدی برای امنیت ملی روسیه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایندیپندنت ، در این سند استراتژیک که در 31 دسامبر از سوی ولادیمیر پوتین امضا شد، ایالات متحده و ناتو برای اولین بار به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی روسیه معرفی شده اند، این درحالیست که در سند قبلی که در سال 2009 توسط رئیس جمهور دمیتری مدودف امضا شده بود هیچ اشاره ای به ناتو و آمریکا نشده بود .

در این سند به سیاست استراتژیک روسیه برای افزایش نقش و مدیریت مناقشات و درگیریهای بین المللی و واکنش منفی آمریکا و اتحادیه اروپا به این سیاست جدید اشاره و اذعان داشته است : تقویت روسیه در واکنش به تهدیدات جدید علیه امنیت ملی کشور است که ماهیتی پیچیده و مرتبط دارد چرا که آنها برای حفظ نفوذ خود بر منافع جهانی تلاش می‌کنند.

این گزارش می افزاید: اتخاذ سیاستی مستقل هم در عرصه داخلی و هم خارجی با واکنش‌های منفی ایالات متحده آمریکا و متحدان آن روبرو شد و همین امر موجب شد تا فشارهای سیاسی، اقتصادی، نظامی و اطلاعاتی بر روسیه وارد شود.

این سند به بدتر شدن روابط روسیه و غرب در دهه اخیر اشاره داشته و نقطه عطف این تیرگی روابط را تلاش روسیه برای بازپس گیری کریمه و حمایت غرب از کودتا در اوکراین دانست .

مترجم: مریم فلاحی / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها