آغاز برداشت زیتون در استان قزوین

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از آغاز عملیات برداشت محصول زیتون از سطح شش هزار هکتار از باغ های بخش طارم سفلی شهرستان قزوین خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۱۵۵
آغاز برداشت زیتون در استان قزوین

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین احمد مستخدمی افزود: پیش بینی می شود در سال جاری بیش از 18 هزار تن زیتون کنسروی و روغنی از سطح باغ های این شهرستان برداشت شود.
وی با اشاره به اینکه استان قزوین رتبه دوم تولید زیتون در کشور را به خود اختصاص داده است، اظهارکرد: هم اکنون بیش از 9 هزار هکتار باغ زیتون در منطقه طارم سفلی وجود دارد که از این میزان شش هزار هکتار بارور و سه هزارهکتار غیرباور است.
وی اظهارکرد: از این میزان حدود 60 درصد به صورت برداشت سبز جهت تهیه کنسرو زیتون و زیتون شکسته و مابقی تهیه روغن زیتون است.
مستخدمی بیان کرد: برداشت زیتون به صورت سبز جهت تهیه زیتون کنسروی در استان طور عمده در بخش طارم سفلی متمرکز است و از اواسط شهریور ماه آغاز تا نیمه دوم مهر ماه ادامه خواهد داشت.
وی روستاهای کلج، سیاهپوش، نهران، آلتین کش و ارکن کرد را از عمده مراکز تولید زیتون نام برد.
بخش طارم سفلی به مرکزیت شهر سیردان یکی از بخش های شهرستان قزوین است که از شمال با استان زنجان، از جنوب با شهر لوشان و از شمال شرقی با شهر منجیل در ارتباط است و بجز زیتون، محصول انار این بخش نیز شهرت جهانی دارد که به کشورهای عراق، ترکیه، قطر و امارات صادر می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها