یمنی ها مواضع ارتش عربستان را موشک ‌باران کردند

منابع یمنی از ادامه حملات جنگنده‌های سعودی و مزدورانشان به مناطق مختلف یمن و همزمان پاسخ موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به این تجاوزات خبر دادند.
کد خبر: ۸۵۰۹۹۳
یمنی ها مواضع ارتش عربستان را موشک ‌باران کردند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تعدادی از مواضع نظامی دشمن سعودی را در نجران و عسیر موشک‌باران کردند.

یک منبع نظامی به خبرگزاری رسمی یمن گفت یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی،‌ مرکز نظامی زبنه و مجتمع دولتی در الربوعه عربستان را با چندین موشک کاتیوشا هدف قرار دادند.

این منبع افزود توپخانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن هم موضع نظامی نهوقه عربستان در منطقه نجران را با ده‌ها گلوله در هم کوبید.

موضع الشبکه و مجتمع الدفاع سعودی در منطقه الخوبه جیزان هم گلوله‌باران شد و به‌گفته منبع یمنی، اهداف مورد نظر محقق شده است.

سازمان عفو بین الملل با رد ادعای رژیم آل سعود مبنی بر عدم بمباران بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز در استان صعده در شمال یمن بر ضرورت تحقیقات فوری، جامع و مستقل در این زمینه تأکید کرد.

فیلیپ لوثر مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین الملل، جنایت اخیر عربستان در بمباران این بیمارستان را اقدامی مغایر با قوانین بین المللی و عمدی دانست.

به‌گفته این مسئول سازمان عفو بین الملل،کارمندان سازمان پزشکان بدون مرز با تأیید حمله هوایی عربستان، شاهد دو حمله هوایی پی‌درپی عربستان به ساختمان بیمارستان قبل از فرار آنها بودند.

سویم داگدلن از نمایندگان حزب چپ پارلمان آلمان تصریح کرده است عربستان در جنگ علیه یمن از تسلیحات آلمانی استفاده می‌کند. وی خواستار تغییر موضع برلین در قبال آل سعود شده و از علاقه عربستان و آمریکا برای تداوم جنگ سوریه خبر داد.

وی در گفتگو با روزنامه "تاگس سایتونگ"درباره اعتراضات به سیاست‌های آل سعود گفت: در عربستان سعودی هیچ حق اعتراضی وجود ندارد. ما اگر این کار را می‌کردیم سریعاً دستگیر می‌شدیم. به همین دلیل من و همکارم "امید نوری‌پور" از حزب سبز آلمان تنها در هتل اعتراض خود را نشان دادیم.

جنگ‌افروزی عربستان و برخی کشورهای عربی همسو با این رژیم علیه فقیرترین کشور عربی همسایه آنها یعنی یمن از ششم فروردین تا کنون همچنان ادامه دارد و متجاوزان عمداً زیرساخت‌های یمن از جمله کارخانه‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها و حتی مساجد را هدف قرار می‌دهند. سعودی‌ها که در رسیدن به اهداف خود پس از بیش از هفت ماه از بمباران و گلوله‌باران مناطق مختلف یمن ناکام مانده‌اند، به اجاره کردن نظامیان از سودان و حتی کمک گرفتن از شرکت آمریکایی صهیونیستی بلک واتر برای سرکوب مردم یمن متوسل شده‌‌اند و نظامیان اشغالگر اماراتی و قطری کنار نظامیان سعودی هم در استان مأرب یمن به‌همراه مزدوران یمنی‌شان به ارتکاب جنایت ادامه‌ می‌دهند، با این حال این ترفند آل سعود و نظامیان اجاره‌ای آنها هم تا کنون در برابر مقاومت و ایستادگی ملت، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کاری از پیش نبرده‌اند به‌طوری که حتی منابع سعودی از احتمال پایان قریب الوقوع جنگ رژیم در یمن خبر داده‌اند، سعودی‌ها حتی از مزدوران یمنی خود خواسته‌اند از تمایل برای ازسرگیری مذاکرات سیاسی درباره یمن سخن بگویند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها