انیمیشن جذاب و فاخر«بازگشت» با هدف مقابله با اسلام‌هراسی تولید شده است

موشک فرهنگی برای جنگ نرم

رهبر معظم انقلاب چند سالی است که سخن از جنگ نرم می‌گویند و به فراخور موقعیت‌های مختلف و در مقابل تهدیدات و شیطنت‌های دشمن، اهداف و برنامه‌های نهادهای گوناگون کشور برای مقابله و حضوری هوشمندانه و قدرتمندانه در‌ این زمینه را تبیین می‌فرمایند.
کد خبر: ۸۴۸۸۷۷
موشک فرهنگی برای جنگ نرم

به گزارش جام جم آنلاین ، ایشان حوزه فرهنگ و هنر را یکی از مهم‌ترین عرصه‌ها در این رابطه می‌دانند و معتقدند: در این جنگ نرم وظیفه مجموعه فرهنگی این است که هنر را تمام‌عیار و با قالبی مناسب به میدان آورد تا اثرگذار شود. در کنار رسانه ملی که به‌تازگی رهبری آن را قرارگاه مقدم و فعال مقابله با جنگ نرم دانسته‌اند و مدیران و کارکنان رسانه ملی را سرداران و سربازان این جنگ خواندند، دیگر نهادها و ارگان‌های متعهد هم در این مقابله فرهنگی همگام و همراه شده‌اند و به سهم خود قدم‌های مثبت و ارزشمندی در این زمینه برمی‌دارند.

انیمیشن فاخر و جذاب «بازگشت» که با همت موسسه هنری رسانه‌ای اوج و خانه پویانمایی انقلاب اسلامی تهیه شده و نخستین نمایش رسمی آن در جشنواره فیلم فجر امسال خواهد بود، یکی از مهم‌ترین اقدامات اخیر در این زمینه است.

محمد همدانی، کارگردان این پروژه در گفت‌و‌گو با جام‌جم، تولید انیمیشن بازگشت را حاصل دغدغه‌مندی درخصوص جنگ نرم دانست و گفت: هم مجموعه تولید و هم سرمایه‌گذار بر این باورند که ساخت چنین آثاری می‌تواند نقش موثری در مقابله با تهاجم فرهنگی و ارعاب و تهدیدات دشمن داشته باشد.

همدانی زمان شروع تولید این فیلم را دو سال پیش ذکر کرد و درخصوص چرایی سکوت خبری در این مدت هم توضیح داد: وقتی اطلاعات زیادی درباره یک کار داده می‌شود، هم توقع مخاطبان از آن اثر بسیار بالا می‌رود و هم متاسفانه به دلیل روحیه بالای تخریب در برخی رسانه‌ها، کار دچار آسیب‌ها و حاشیه‌هایی می‌شود. نمونه‌اش همین الان است که خیلی از رسانه‌ها به دلیل این‌که اطلاعات درست و کافی از فیلم ندارند، شروع می‌کنند به پخش اخباری تخریبی. به خاطر همین ما تصمیم گرفتیم بگذاریم خود اثر با مردم حرف بزند و خودشان با دیدن فیلم درباره آن قضاوت کنند.

این عضو خانه پویانمایی انقلاب اسلامی نخستین نمایش رسمی این فیلم را در جشنواره امسال فیلم فجر در بهمن ماه دانست و گفت: البته همه مسائل مربوط به اکران عمومی فیلم به سرمایه‌گذار مربوط می‌شود، اما فکر کنم پیش از جشنواره فیلم فجر چند اکران خصوصی و ویژه داشته باشیم.

همدانی درباره اکران جهانی این فیلم هم خبر داد و افزود: مخاطب اصلی اثر مخاطب بین‌المللی است و ما اصلا بر همین اساس دست به تولید چنین فیلمی زده‌ایم.

کارگردان «بازگشت» درباره دلیل رفتن سراغ موضوع اصحاب اُخدود که از جمله قصص قرآنی است، نیز توضیح داد: ما در تولید این پروژه دو هدف مهم داشتیم که یکی تفکیک مسیحیت و صهیونیست است که الان موجب تفرقه مذاهب و اسلام‌هراسی در غرب شده است و نکته بعدی هم پرداختن به موضوعاتی چون هولوکاست، ظلم و بشارت به ظهور است.

حرکت رو به جلوی جوانان ایران

احسان محمدحسنی، رئیس سازمان هنری رسانه‌ای اوج که سرمایه‌گذار فیلم «بازگشت» است، در یادداشتی که روز گذشته در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، نوید تولید چند فیلم و سریال و اثر مستند تا پایان امسال را از سوی این نهاد داد.

«بازگشت»، عنوان تازه‌ترین فیلم سینمایی است که دنیای کارتون و انیمیشن را مبهوت و متوجه مهارت و تکنیک رو به جلوی جوانان سرزمینم خواهد کرد.

اثری منحصر به‌فرد که قریب به دو سال و نیم نگارش و تولید آن زمان برده و الهام گرفته از قصه‌ای قرآنی است که از آن به عنوان «اصحاب اخدود» یاد می‌شود.

قصه‌ای تکان‌دهنده که اولین هولوکاست و قتل‌عام و نابودی بشر را به دست آبا و اجداد جنایتکارِ بنی‌صهیون علیه موحدین و مسیحیان در دامنه دره‌ای هولناک از شهر تاریخی «نَجران» در شبه‌جزیره عربستان و هم‌مرز با کشور یمن به تصویر می‌کشد.

«بازگشت» سومین محصول سینمایی از چهار پروژه‌ای است که امسال توسط سازمان اوج روانه پرده نقره‌ای سینماها و جشنواره‌های داخلی و خارجی خواهد شد. به عنوان کسی که جدیدترین آثار حوزه هنر و رسانه داخل و خارج از کشور را رصد می‌کند، می‌گویم، می‌توان امیدوار بود که شاهد محصولی متفاوت به لحاظ فرم و تکنیک که یک سر و گردن بالاتر از آنچه تاکنون در حوزه پویانمایی کشور دیده‌ایم، باشیم. به سهم خودم به محمد همدانی عزیز که همراه یاران پرتلاش و صبورش و اکیپ جوان و خوش‌آتیه خانه پویانمایی انقلاب اسلامی زحمت کارگردانی و اجرای این پروژه سخت و تجربه‌نشده را کشیده‌اند خداقوت و دست مریزاد می‌گویم. این پروژه حساس که نیم‌نگاهی هم به مسائل ادیان الهی و مباحث روز منطقه دارد، اکنون مراحل دوبلاژ و ساخت موسیقی را پشت سر می‌گذارد و به امید پروردگار، تا 40 روز آینده، آماده نمایش خواهد شد. منتظر می‌مانیم. الهی به امید تو.

اصحاب «اخدود» و نخستین نسل‌کشی تاریخ

قصه اصحاب اخدود در سوره مبارکه بروج در قرآن کریم آمده است که درباره جباران ستمگری بود که زمین را می‏شکافتند و گودال‌هایی ـ اخدود به معنای گودال بزرگ یا خندق ـ را پر از آتش کرده، مؤمنان را به جرم این که ایمان دارند در آن می‏انداختند و تا آخرین نفرشان را می‏سوزاندند. این کشتار که از آن به عنوان نخستین نسل‌کشی تاریخ یاد می‌کنند به دستور پادشاهی ستمگر به نام ذونواس صورت گرفته است.

علی رستگار - روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها