آخوندی در برنامه تیتر امشب:

از 64هزار حاجی 8570 نفر به ایران وارد شدند

فاجعه منا که به از دست رفتن جان هزاران انسان بی‌گناه و وارد شدن آسیب جسمی به هزاران نفر از حاجیان و زائران خانه خدا منجر شد و ده‌ها هزار خانواده را نگران و مضطرب کرد، نه‌‌ فقط برای سران آل سعود ناراحت‌کننده نبود، بلکه با گستاخی تمام در صدد فرافکنی برآمدند و با هزینه کردن دلارهای نفتی در شبکه‌های رسانه‌ای بزرگ دنیا به‌دنبال سانسور کوچک‌ترین اخبار آن بودند و هر صدای معترضی را در این زمینه به سیاسی‌کاری متهم کرده و می‌کنند.
کد خبر: ۸۴۱۲۵۲
سکوت معنادار مدعیان آزادی بیان

البته اخبار این فاجعه به دلیل عمق و ابعاد گسترده‌ای که داشت به بیرون منتشر شد، ولی حادثه‌های زیادی از این جنس هر روز در عربستان اتفاق می‌افتد که به‌دلیل دیکتاتوری موجود در این کشور کسی جرات انتشار آن را ندارد.

حاجیان و زائران که با هزینه‌های شخصی خود اقدام به انجام یکی از فریضه‌های بزرگ دینی می‌کنند و کشورهای مختلف دنیا که با مدیریت خود زائران را اعزام می‌کنند و زائران و حاجیان به اعتبار مدیریت مربوط در کشورهای خود در این سفر معنوی و روحانی پا می‌گذارند، باید در مدیریت و نظارت بر فرآیند مدیریت حج دخیل باشند.

بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی بر برخی فرآیندهای داخلی کشورها نظارت می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشاره کرد که بر فرآیند هسته‌ای داخل کشورها نظارت دارد، اما این امر به هیچ وجه دخالت در حاکمیت داخلی یک کشور نخواهد بود.

بر همین اساس از آنجا که موضوع حج به تمام جهان اسلام برمی‌گردد و به هیچ وجه در انحصار یک کشور نبوده و نیست، پس باید یک سازمان بین‌المللی بر فرآیند مدیریت حج نظارت دقیق و جامعی داشته باشد.از طرف دیگر، فاجعه منا آزمونی بود برای بسیاری از رسانه‌های بزرگ که مدعی آزادی بیان هستند و این رسانه‌های مدعی در این آزمون سرافکنده شدند و همه دنیا پی بردند که دلار سعودی می‌تواند درجه آزادی بیان را تنظیم کند.

شائبه‌های جدی درباره عمدی بودن حادثه وجود دارد و این در حالی است که رسانه‌های بزرگ و مدعی آزادی بیان دنیا که در مقطعی برای کشته شدن چند خبرنگار شارلی ابدو دست به یک جنجال رسانه‌ای زدند (که البته آن حادثه نیز محکوم بوده و هست) اکنون در قبال کشته شدن مظلومانه بیش از 4000 نفر در صدد قلب واقعیت و دروغ‌پردازی هستند و طوری وانمود می‌کنند که تنها کسی که مقصر این ماجرا نیست آل‌سعود است و بس.

مهرداد بذرپاش - سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها