شهردار مشهد برای اداره مکه اعلام آمادگی کرد

شهردار مشهد گفت: چنانچه مدیریت شهری در مکه و مدینه توان مدیریت مناسک حج را ندارند شهرداری مشهد آمادگی دارد با بیمه کردن تمام زائران وارد میدان شود.
کد خبر: ۸۴۰۸۳۴
شهردار مشهد برای اداره مکه اعلام آمادگی کرد

سید صولت مرتضوی روز گذشته (هفتم مهر ماه) در هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، گفت: طبق آمار منتشر شده از منابع رسمی حدود سه درصد از دو میلیون زائر مشرف شده به حج در سال جاری ایرانی هستند حدود 22 درصد آمار جانباختگان و گمشدگان مربوط به ایران است.

وی افزود: سازمان جهانی متروپلیس باید به ابعاد پیدا و پنهان موضوع بپردازد؛ به عنوان عضو سازمان متروپلیس از رییس، دبیرکل و شهرداران عضو این اتحادیه تقاضای رسیدگی و بررسی حادثه منا را دارم؛ در اربعین حسینی بالغ بر 15 میلیون زائر وارد کشور عراق شدند اما مشکلی رخ نداد.

مرتضوی با اشاره به عمدی بودن ممانعت از امدادرسانی توسط هلال احمر کشورهای مختلف و روسای کاروان‌ها به مصدومان توسط نیروهای سعودی، عنوان کرد: این حادثه بیانگر بی‌کفایتی محض آل‌سعود در اداره مناسک حج است و این حماسه جهانی را باید جهانیان اداره کنند.

شهردار مشهد در ادامه گفتگو با ایسنا افزود: چنانچه مدیریت شهری در مکه و مدینه توان مدیریت مناسک حج را ندارند شهرداری مشهد آمادگی دارد با بیمه کردن تمام زائران وارد میدان شود.

مرتضوی با بیان اینکه کلان‌شهر مشهد سالانه پذیرای 30 میلیون زائر و مسافر است، گفت: در نوروز و ایام شهادت امام رضا (ع) بالغ بر چهار میلیون زائر در مشهد حضور دارند و این حجم زائر بدون کوچک‌ترین مشکلی سفر خود را به پایان می‌رسانند.
وی در خصوص عملکرد دو ساله مدیریت شهری مشهد، تصریح کرد: درآمدهای عمومی شهرداری در سال گذشته حدود 1747 میلیارد تومان و در نیمه اول سال جاری 753 میلیارد تومان بوده است.

مرتضوی با بیان اینکه تا مهرماه سال 92 اوراق مشارکت منتشر شده توسط مدیریت شهری شامل اصل، سود و جرائم آن 2405 میلیارد تومان بوده است، افزود: تا کنون 2055 میلیارد تومان از این مبلغ به بانک‌های عامل بازپرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم مساعدت‌های خوب دولت یازدهم به مدیریت شهری مشهد برخی سازمان‌ها نظیر وزارت راه، مسکن و شهرسازی وزنه‌های سنگینی به طرح جامع مشهد بسته‌اند.

با اینکه 9 ماه از ابلاغ طرح جامع مشهد می‌گذرد اما هنوز هیچ سرخطی از سوی این وزارتخانه برای بلندمرتبه‌سازی مشخص نشده است.

شهردار مشهد اظهار کرد: در حال حاضر ارزش ریالی پروانه‌های بلندمرتبه‌سازی معلق در شهرداری 250 میلیارد تومان است که در صورت ابلاغ سرخط بلندمرتبه‌سازی و میزان خط آسمان از سوی وزارت راه و شهرسازی این میزان به درآمدهای نقدی شهرداری افزوده می‌شود .

محمدکمال سروی‌ها، نائب رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز با اشاره به بی‌کفایتی و خیانت مسئولان آل‌سعود در حج امسال، عنوان کرد: جان باختن و مفقود شدن جمع کثیری از مسلمانان در مناسک حج سال جاری ناشی از بی‌کفایتی آل‌سعود است و موجی از اندوه را در میان مسلمانان و جهان اسلام پدید آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كارگر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
۰
۰
جناب شهردار شما اگر توانایی دارید جلو بی عدالتی های كه در مجموعه شهرداری جهت پرداخت حقوق و مزایا؛ عیدی و پاداش؛ كارانه رخ میدهد را بگیرید.
چرا باید نیروهای رسمی شهرداری اینقدر متفاوت نسبت به سایر نیروها مبالغ ریالی دریافت كنند؟؟؟؟
چرا باید به عناوین مختلف به نیروهای رسمی عیدی پرداخت و كارت رفاه آنها را شارژ نماید و سایر نیروها كه همپای نیروهای رسمی زحمت بكشند از این مزایا محروم شوند؟؟؟؟
چرا از زمان حضور آقای ... به عنوان مدیریت ... شهرداری پرداخت ریالی به نیروهای رسمی افزایش و با كاهش پرداختی به سایر نیروها مواجه شده ایم؟؟؟؟؟؟؟
اگر از این اقدامات اظهار بی اطلاعی میكنید چطور طبل اداره شهر مقدس مكه را مینوازید؟؟
اگر واقعا فكر میكنید شهردار و مدیر خوبی هستید كه توانایی اداره شهر را دارید یك جلسه عمومی برگزار كنید و پاسخگویی نظرات و انتقادات مردم باشید

نیازمندی ها