فوتبال باشگاهی ایران به اندازه کافی گرفتار مشکلات رنگارنگ است. در این وانفسای فوتبال کرار جاسم عراقی هم نوبر است. هافبکی با انواع و اقسام حاشیه‌ها و بی‌انضباطی تیم استقلال را دچار مشکل کرده است.
کد خبر: ۸۲۴۶۰۰
باز کرار، باز حاشیه

عماد رضا، علا عبدالزهرا، هوار ملامحمد و در آخر هم کرار جاسم بازیکنانی بودند که در چند سال اخیر در فوتبال ما حضور داشتند. چهار بازیکنی که از آنها نام برده شد از نسل طلایی فوتبال عراق هستند و کیفیت فنی بسیار قابل قبولی دارند، اما به لحاظ مسائل اخلاقی مشکلات فراوانی برای تیم‌های باشگاهی در ایران ایجاد کردند. هافبک خلاق باشگاه استقلال این روزها چهره اول حاشیه‌های فوتبال ایران است. بازیکنی که در رعایت اصول اولیه و حرفه‌ای فوتبال کاملا آماتور است، ولی از طرفی در خصوص پرداخت حق و حقوقش از باشگاه توقع رفتار حرفه‌ای دارد.

به جرات می‌توان گفت حاشیه‌های فصل گذشته کرار نسبت به سطح فنی‌اش برتری محسوسی داشت و همین عامل باعث شد استقلال در مهم‌ترین زمان ممکن وارد حاشیه شود و نتواند در غیاب کرار در کورس قهرمانی و کسب سهمیه دوام بیاورد.

کرار اگر به جای حاشیه‌های جور واجور در تیم استقلال به فکر بازی مفید و مثبت بود، قطعا امیر قلعه‌نویی می‌توانست به نتایج بهتری دست پیدا کند و همین باعث می‌شد امسال هم در استقلال مربیگری کند.

سوال مهم اینجاست که کرار جاسم در فصل قبل چه خدماتی به استقلال ارائه داد که امسال هم در تیم محبوب آبی‌پوشان پایتخت ماندگار شد؟

بازیکنی که پس از مسخره خواندن فوتبال ایران با یک محرومیت جالب و بی‌نظیر مواجه شد و توانست امسال هم در استقلال 94 حضور داشته باشد. متاسفانه هنوز دو هفته از لیگ برتر امسال نگذشته است که با بی‌نظمی و حاشیه‌هایش تمرکز بازیکنان، مربیان و مدیران استقلال را به هم ریخته است. پرویز مظلومی، سرمربی استقلال درباره برخورد با این دسته بازیکنان کارنامه درخشانی ندارد و نتوانسته با بازیکنانی از این قبیل اصول و ضوابط حرفه‌ای را اعمال کند. همین رفتار سرمربی باعث می‌شود صدای دیگر بازیکنان مثل حنیف عمران‌زاده هم بلند شود و به خود اجازه دهند جو تیم را متشنج کنند.

کرار در این مدت یکسال و چند ماهی که در استقلال بازی کرده است نفعی نداشته که هیچ، ولی در عوض تا جایی که توانسته با دعوا و درگیری با بازیکنان حریف، داوران و در آخر مدیران باشگاه استقلال برای گرفتن پول و مرخصی، کیفیت و توانایی‌هایش را در جنجال و حاشیه نشان داده است.

شاهرخ بیانی، یکی بازیکنان اسبق باشگاه استقلال که سال گذشته به همراه امیر قلعه‌نویی در تیم استقلال فعالیت می‌کرد با خصوصیات اخلاقی و فنی این بازیکن آشناست و در این باره به خبرنگار جام‌جم گفت: کرار جاسم بازیکن بسیار خوبی است و توانایی فنی بالایی دارد. کرار یکی بهترین بازیکنان خارجی لیگ است که به ایران آمده است. اما به دلیل نداشتن تمرکز در زمان‌های حساس بازی حاشیه‌ساز می‌شود و این نوع رفتار هافبک عراقی به خودش و استقلال در سال گذشته ضربات زیادی زد. استقلال زمانی که در کورس رقابت قهرمانی بود با حاشیه‌های کرار دچار افت محسوس شد و نتوانست به نتایج دلخواه دست پیدا کند.

شاهرخ بیانی در رابطه با استفاده باشگاه‌های ایرانی از بازیکنان عراقی در لیگ افزود: بازیکنان عراقی از بی‌نظم‌ترین فوتبالیست‌های دنیا هستند. متاسفانه کرار با این استعداد و کیفیت سابقه خوبی در ایران ندارد، سیلی‌زدن به کمک‌داور، درگیری با مجتبی جباری در زمین جلوی چشم میلیون‌ها بیننده تلویزیونی، درگیری با مدیران باشگاه استقلال، کتک‌کاری با خبرنگار روزنامه، مسخره‌کردن فوتبال ایران و آخرین آن هم حاشیه‌های چند روز پیش کرار، از جمله کارهای این هافبک عراقی است.

بیانی در ادامه اضافه کرد: قلعه‌نویی در میانه زمین به بازیکنی مثل مجتبی جباری نیاز داشت و مجبور شد کرار را به تیمش بیاورد تا خلأ بازیکن خلاق و بازیساز را بر طرف کند. کرار به لحاظ توانایی و بازیسازی مورد تائید بیشتر کارشناسان است، اما زمانی که کنترلش را از دست می‌دهد تیم را به حاشیه می‌برد.

شاهرخ بیانی در پایان گفت: آن‌طور که از شواهد پیداست، کرار در استقلال جایی نخواهد داشت‌. بهرام افشارزاده هم علاقه‌ای به ماندن این بازیکن جنجالی نداشت و به اجبار مظلومی این بازیکن را در تیم استقلال نگه داشت. بهرام افشارزاده به عنوان یک مدیر اخلاق‌مدار باید با قاطعیت مانع حضور ادامه فعالیت کرار شود. بازیکنی که در مصاحبه‌های خود فوتبال ایران را مسخره می‌کند باید با آن قاطعانه برخورد کند. افشارزاده هنوز این فرصت را دارد تا ویروس جدید فوتبال ایران را از بین ببرد تا شأن و منزلت فوتبال ایرانی حفظ شود. تماشاگران استقلال هم حاضرند سرمربی تیم‌شان به جای تحمل حاشیه‌های بی‌پایان کرار به جوانان تیم، میدان دهد تا امیدوار به تولد یک مجتبی جباری جدید در استقلال باشند.

ابوذر مارکلایی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
۰
۰
رمضانی اصفهان : مسئولین باشگاه استقلال ، آقای افشارزاده همشهری عزیز لطفاً این ...داعشی را با اردنگی از باشگاه بندازیید بیرون و اصلاً گوش به حرف مربی بی عرضه ای مانند مظلومی ندهید و ثابت كنید شما یك مدیر اصفهانی هستید .

نیازمندی ها