در یکی از پروازهای هواپیمایی پگاسوس که به مقصد استانبول در حرکت بوده است، مسافران ایرانی شاهد برخورد زننده ماموران هواپیمایی بوده اند.
کد خبر: ۸۲۱۹۳۱
هتک حرمت مسافران ایرانی در ترکیه

نیما قاسمی در یادداشتی که برای خبرگزاری مهر ارسال کرده است به تشریح برخورد غیرانسانی با جمعی از مسافران ایرانی پرداخته است:

پرواز شماره ۵۱۳ هواپیمایی پگاسوس از فرودگاه امام به مقصد فرودگاه استانبول با حدود ۸ ساعت تاخیر پرواز می کند. قبل از پرواز، مسافرانی که پرواز های کانکشن به کشور های دیگر داشتند می دانستند که پرواز بعدی خود را از دست داده اند و از نماینده شرکت هوائی پگاسوس درخواست کرده اند که اجازه دهند تاخیری که با از دست دادن پرواز بعدی باید در استانبول باشند را در تهران بگذرانند ولی با اطمینان خاطر از سمت مسوول هواپیمایی پگاسوس در فرودگاه امام مبنی بر اینکه حتما با پرواز جایگزین به مقصد نهایی فرستاده می شوند سوار هواپیما شدند.

در فرودگاه استانبول مسافرانی که مقصد بعدیشان شهر اسلو بوده متوجه میشوند که باید ۳ روز منتظر پرواز بعدی باشند. مسافران از شرکت هواپیمایی می خواهند که با پرواز دیگر و زود تر حرکت کنند. صحبت ها بالا می گیرد و کارمند شرکت پگاسوس بی احترامی و پرخاش می کند و این بی احترامی ها با اعتراض مسافران همراه می شود و چند نفر از مسافران برای ثبت و ارائه این حرکت به مسولین بالاتر شروع به فیلم برداری می کنند. با دیدن این صحنه، کارمندان پگاسوس پلیس فرودگاه را در جریان می گذراند و پلیس فرودگاه بدون لباس پلیس و نشان دادن مدارک اقدام به در گیری با مسافران می کنند. در این میان یک دختر نروژی-ایرانی رو مورد ضرب و شتم قرار می دهند و سیلی به صورت وی می زنند. آنها ۳ نفر از مسافران که خانوم هایی جوان بودند را بدون در نظر گرفتن محجبه بودن آنها و رعایت اصول اسلامی بازداشت می کنند. پلیس به زور تلفن های همراه این دختران را گرفته و تمام فیلم های برخورد را پاک می کنند. پس از چندین ساعت بدون آب و غذا در حالی که حال یکی از این دختران خوب نبود آنها را با بی احترامی های مختلف لفظی و فیزیکی توسط ماشین های حمل مجرمین به بازداشتگاه پلیس در فرودگاه منتقل می کنند.

در بازداشتگاه هم بدون رعایت اصول اسلامی از این دختران انگشت نگاری و عکس برداری می شود. در این بین پلیس و کارمندان شرکت هوائی پگاسوس حاضر در محل از مسخره کردن و خندیدن به این سه دختر تنها که اشک از چشمانشان جاری بود فروگذار نبودند. در پاسی از شب با تغییر شیفت پلیس و حضور یک مترجم کمی آرامش به فضا باز می گردد و پلیس از تمام اتفاقات عذر خواهی می کند. اما صبح روز بعد باز رفتار بی رحمانه پلیس با دست بند زدن و ارسال این بانوان به مرکز پزشکی جهت آزمایش خون و بازرسی بدنی ادامه می یابد. پس از انتقال از مرکز پزشکی به پلیس اتباع خارجی رفتار های نا شایست، استفاده از الفاظ رکیک و بر خورد فیزیکی شدت می گیرد. تا جائی که نماینده کنسول گری ایران در استانبول در محل حضور پیدا می کند و این اولین باری است که این دختران کمی احساس آرامش میکنند.

در این میان به زور تعهدی از آنها گرفته می شود و با پیگیری ها و همکاری های کنسول گری ایران و نروژ این سه دختر بدون معرفی به دادگاه دیپورت می شوند. در این میان شرکت پگاسوس پرواز آنها تا اسلو را از عهده خود خارج کرده و هیچ مسولیتی به عهده نگرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۴
ناظر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
۰
۰
متاسفانه در هیچ كجای دنیا رفتار احترام امیزی با ایرانیان نمی شود.واقعا علت چیست؟!
پویا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
۰
۰
بدبختی ما ایرانی هاست كه واسه تفریح میریم اینجور كشورها تا این بلاها سرمون بیاد...
سعد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
۰
۰
افرین به نمایندگان ایران در تركیه ودیگر كشور های جهان بازم پول بیت المال وحق مردم ایران را تو شكم این همسایه های بی شرم كنند .ایرانی رو تو دنیا میخواند خار كنند. شاید منتظرید این نوع برخورد را با خویشاوندان خودتان بكنند بعد یفكری بكنند. واقعان جای ننگ دارد.......
ا ت
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
۰
۰
خوب اشتباه كردن رفتن به این كشور
درمانده
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
۰
۰
متاسفم برای مسئولین كشور كه هر ... كشوری توی سر ایرانیها میزنند...
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
۰
۰
پس مردان ایرانی كجا بودن ؟؟
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
۰
۰
وظیفه دولت است كه ضمن حمایت از مردم ایران از طریق قوانین بین المللی از شركت هواپیمایی شكایت كند و یا مراتب انجام آن را از طریق شاكیان خصوصی تامین كند و برای آن شركت تمهیدات تنبیهی اتخاذ كند به نحوی كه اصلا امتیاز پرواز های آن شركت به ایران را لغو كند .
همچنین لازم است یك تذكر دولتی به حكومت فعلی در خصوص رعایت حقوق ایرانیان و احترام به آنان در دستور كار قرار گیرد .
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
۰
۰
مرگ برتركیه جنایت كارومنافق كه دستش درخونریزی های مسلمانان منطقه آغشته است.
علی
Norway
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
۰
۰
این بار اول نیست این اتفاق ها میوفته. برای خود من هم مشابه این رفتار بوده.، اما نه به این شدت. از دوستان دیگر هم نمونه های زیادی شنیده ام. امیدوارم كه مسولین پیگیری كنند!
حمید رضا
United States
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
۰
۰
ازنوكر اسرائیل انتظار دیگه ای نمیره
نیما
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
۰
۰
خوش به حال مسئولین كشورمون
جواد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
۰
۰
یادمه پدربزرگم میگفت وقتی از گمرگ وارد تركیه می شدیم برای بردن وسایلمون تركها صف میبستند و به زور كفشهامونو واكس می زدند . اما الان ...
حسن
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
۰
۰
حقمون . باید با كشوری مراوده نمود كه صرف داشته باشد 35 ساله ما از این كشور جز نیرنگ چه خیری دیدیم ؟
kermanshah
United States
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
۰
۰
وای بر مسئولینی كه حقوق دولت جمهوری اسلامی را میگیرند و این متن را میخوانند و عملی انجام ندهند ... وای بر نمایندگان ملت ... ...

نیازمندی ها