در این اسلایدشو و فیلم خبری بیننده شاهد صحنه هایی از حمله وحشیانه گروه‌های تروریستی به محلات شهر حلب و مقاومت سکنه و نیروهای مردمی شهر حلب در مقابل آنها خواهد بود.
کد خبر: ۸۱۴۱۵۶
حمله سراسری و مشترک تروریستها به حلب + اسلایدشو + فیلم

تنها ساعاتی پس از اعلام تشکیل اتاق عملیات مشترک نظامی میان گروههای تروریستی در محلات شهر حلب، خطوط تماس میان نیروهای ارتش سوریه و تروریست ها بطور ناگهانی مشتعل شده است.

هجوم سراسری تروریستها با موشک باران و خمپاره باران شدید مواضع نیروهای ارتش و دفاع وطنی در محلات شمالی و غربی شهر حلب آغاز شده است. کانون این حملات در مناطق "الخالدیه، الاشرفیه، جمعیت الزهراء، صالات لیرمون، دوار شیحان، المخابرات الجویه (اطلاعات نیروی هوایی)" قرار دارد. پس از چندین ساعت حملات سنگین خمپاره ای هزاران تروریست تکفیری حملات زمین خود را به سمت مناطق تحت سیطره دولت سوریه آغاز کرده اند.

نوک پیکان اصلی حملات تروریستها بر هجوم شدید به منطقه "حی جمعیت الزهراء" در شمال غربی شهر حلب قرار داشته که طی 4 سال اخیر علی رغم عملیات های متعدد و مختلف از سوی آنها، بدلیل مقاومت شدید نیروهای ارتش و دفاع وطنی و گروههای هم پیمان آنها، کنترل آن بطور کامل در اختیار نیروهای دولتی سوریه باقی مانده است.

به دلیل تشدید حملات توپخانه ای، خمپاره ای و زمینی تکفیری ها، مجموعه ساختمانهای مسکونی "مهنا" که در اختیار نیروهای ارتش سوریه قرار داشت، به کنترل آنها در آمد. اما چند ساعت بعد طی پاتک نیروهای ارتش سوریه و حزب الله، تروریستها به عقب رانده شده اند. تروریستها بلافاصله از این منطقه عبور کرده و حملات خود را متوجه "تیپ توپخانه الزهراء" کردند که با مقاومت شدید نیروهای مدافع آن مواجه شدند.

با رسیدن نیروهای کمکی ارتش سوریه به مقر تیپ توپخانه، بلافاصله عملیات پاتک سنگینی علیه تروریستها در این محور اجرا گردید که با عقب نشینی و فرار تروریستها همراه بود. در این میان بخشی از عناصر تکفیری در ساختمانهای "مهنا" به محاصره درآمده و تلاشهای هم قطاران آنها برای شکستن حلقه محاصره نیروهای ارتش سوریه تاکنون با شکست مواجه شده است.

از نکات قابل توجه حمله تروریست ها در حلب، استفاده گسترده آنها از موشکهای کوتاه برد اما ویران کننده بنام "حمم" به وزن 800 کیلوگرم علیه ساختمانها و مراکز استقرار و استحکامات دفاعی نیروهای مدافع منطقه بوده است.

منبع عکس: مشرق

تدوین : جواد ودودزاده/جام‌جم نما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها