دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد مطرح کرد:

ایران خواهان گسترش سرمایه گذاری در مناطق آزاد با کشورهای منطقه

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد، صنعتی و ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران شنبه شب در حاشیه برگزاری همایش «سرمایه گذاری در مناطق آزاد ایران» در دبی گفت: سیاست دولت بر ایجاد فرصت های مناسب برای جذب سرمایه ها همراه با فناوری پیشرفته، جهت توسعه و رشد مناطق آزاد مبتنی شده است.
کد خبر: ۸۰۷۷۹۹
ایران خواهان گسترش سرمایه گذاری در مناطق آزاد با کشورهای منطقه

اهمیت جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در مناطق آزاد کشور از اصلی ترین برنامه های این مناطق است چرا که هرچه میزان سرمایه گذاری در این مناطق بیشتر باشد رشد و پیشرفت بیشتری نیز هم برای این مناطق و هم برای کشور خواهد داشت و سبب تبدیل مناطق آزاد کشور به قطب های اصلی و بزرگ سرمایه گذاری منطقه خواهد شد.

از این حیث منطقه آزاد اروند با توجه به موقعیت همسایگی با کشورهای حاشیه خلیج فارس و دسترسی از طرق راه های مواصلاتی نظیر خطوط ریلی، هوایی،دریایی، جاده ای و... بستر بسیار مناسبی در این زمینه دارد.

با حمایت های دولت یازدهم از مناطق ویژه اقتصادی کشور، اقدامات همه جانبه برای جذب سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند برای رشد و توسعه شهرهای خرمشهر و آبادان و مینو شهر و کمک به بالندگی اقتصادی کشور با جدیت انجام و پیگیری میشود.

جذب سرمایه گذاران راهبرد اساسی برای توسعه مناطق آزاد است

مشاور رییس جمهوری ودبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد، جذب سرمایه گذاران برای توسعه مناطق آزاد را یک راهبرد اساسی در برنامه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

اکبر ترکان اظهار کرد: ایران خواهان تقویت و گسترش روابط اقتصادی و سرمایه گذاری مشترک در مناطق آزاد با تمامی کشورهای منطقه از جمله امارات است.

وی در جریان این همایش با توضیح توانایی «منطقه آزاد اروند» در بخش صنعتی و گردشگری جهت جذب سرمایه گذاران افزود: احیای جزیره مینو، ایجاد واحدهای صنعتی و ساخت شهرک های جدید مسکونی در شهرهای آبادان و خرمشهر از جمله طرح های توسعه منطقه آزاد اروند است.

ترکان گفت: در بخش های صنایع پتروشیمی، شیمیایی و واحدهای غذایی نیز سرمایه گذاران استقبال خوبی در منطقه آزاد اروند داشته اند.

مشاور رییس جمهور افزود: منطقه آزاد اروند از ویژگی هایی همچون حمل و نقل کلان کالا بوسیله قطار، کشتی، کامیون و هواپیما برخوردار بوده و همزمان در همجواری با کشورهای عراق و کویت قرار دارد.

همایش سرمایه گذاری در مناطق آزاد ایران به میزبانی منطقه آزاد اروند و همکاری سفارت جمهوری اسلامی در ابوظبی و شورای بازرگانی ایرانیان دبی و با میزبانی منطقه ازاد چابهار با هدف معرفی جذب سرمایه گذاری در این مناطق، در دبی برگزار شد.

در این همایش که به میزبانی منطقه آزاد اروند بود، محمدرضا فیاض بخش سفیر ایران در امارات، مدیران منطقه آزاد چابهار و تعداد زیادی از بازرگانان و سرمایه گذاران ایرانی و خارجی حضور داشتند.

از نکات بارز و جالب این همایش استقبال ویژه سرمایه گذاران از دو طرح ایجاد فضای شهری جدید آن هم یکی به وسعت 200هکتار و دیگری به وسعت 400 هکتار در شهر آبادان بود.

دومین همایش «سرمایه گذاری در مناطق آزاد ایران» در شرایطی برگزار شد که همایش اول با استقبال سرمایه گذاران مواجه شده و دستاوردهای مهمی برای منطقه آزاد اروند و کشور داشت.

برنامه هدف منطقه آزاد اروند «برای هر 500 نفر یک تخت بیمارستانی» است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از برنامه هدف سازمان در راستای برای هر 500 نفر یک تخت بیمارستانی خبر داد.

اسماعیل زمانی در آئین بهره‌برداری از پروژه تاسیس ساختمان جدید اورژانس 18 تخته بیمارستان شهید معرفی‌زاده این شهرستان، اظهار کرد: ایجاد حدود 40 درمانگاه را به صورت اقماری در شهرهای آبادان و خرمشهر در دست اقدام داریم که امید می‌رود با راه اندازی آنها، بار بیمارستان‌ها به لحاظ پذیرش بیماران سرپایی کاهش یابد و بیمارستان‌ها بتوانند به کارهای تخصصی خودشان بپردازند.

وی افزود: طی توافقی که بین سازمان منطقه آزاد و وزیر بهداشت با هدف ارتقای سطح درمانی و سلامت منطقه صورت گرفت، قرار شد سطح بیمارستان‌ها، سطح آموزش و توسعه بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان طالقانی، شهید بهشتی، ساخت بیمارستان سوم خرداد، بیمارستان تخصصی زنان و زایمان، تخصصی کودکان، بیمارستان اروندکنار، توسعه بیمارستان ولیعصر در دستور کار اقدام قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: امید می‌رود با انجام این اقدامات و دیگر برنامه‌ها در سایر بخش‌ها که در منطقه در حال راه اندازی است بتوانیم برای هر 500 نفر یک تخت بیمارستانی داشته باشیم که این روند، در سطح استاندارد کشوری است.

زمانی افزود: برای بیمارستان 160 تخته شهید بهشتی آبادان، 5.5 میلیارد تومان را منطقه آزاد تعهد پرداخت داده بود و 10 میلیارد تومان را وزارت بهداشت تقبل کرد که این بیمارستان بعد از دو دهه معطلی بالاخره امروز راه اندازی کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سقفی برای هزینه کرد در بخش سلامت و بهداشت عمومی نداریم و هر آنچه که توافق بشود در این زمینه‌ها به انجام خواهیم رساند.

وی افزود: برای ساخت بیمارستان سوم خرداد نیز 120 میلیارد تومان را منطقه آزاد اروند تقبل کرده که بیش از دو برابر آن را نیز وزارت بهداشت زیرپوشش قرار داده است.

زمانی اظهار کرد: برای راه اندازی بیمارستان ولیعصر از سوی منطقه آزاد، 25 میلیارد تومان و برای بیمارستان طالقانی، 10 میلیارد تومان در نظر گرفته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: آزمایشگاه غذا و دارو نیز تجهیزاتش خریداری شده و به زودی راه‌اندازی خواهد شد، بخش آنژیوگرافی و قلب نیز در بیمارستان‌های شرکت نفت و ولیعصر به زودی راه اندازی می‌شود.

وی افزود: امید می‌رود تا پایان سال آینده (95) بتوانیم در بخش‌های درمانی و تخصصی، به سایر نقاط کشور که بهره مند از این امکانات هستند، برسیم.

زمانی در پایان خطاب به آموزنده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در صورتی که دانشکده آبادان 100 پرستار 100درصد بومی را جذب کند ما به آنها بورسیه خواهیم داد.

منطقه آزاد اروند بهترین راه دسترسی به بازار عراق

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروندآبادان وخرمشهر گفت:. با توجه به تحولات سیاسی رخ داده در منطقه، عراقی‌ها نیز به لحاظ اعتقادی، اجتماعی و حتی سیاسی تمایل خاصی برای انجام مبادلات تجاری با ایران دارند و این تمایل در استان‌های جنوبی عراق که اکثرا شیعه هستند مضاعف‌تر است.

محمدرضا معتمدی با اشاره به فاصله 20 کیلومتری منطقه آزاد اروند تا بصره گفت:در زمان حاضر یکسری اقدامات در جهت کیفی سازی، استاندارد سازی، مناسب کردن بسته بندیها و رعایت مسائل بهداشتی بر روی کالاها در حال برنامه ریزی و انجام است.

وی افزود: در جلساتی که با حضور معاون اول رئیس جمهور در سازمان توسعه تجارت برگزار شد، وی بر عملکرد قوی‌تر ما در این منطقه تاکید داشتند ضمن آنکه رئیس جمهور نیز نگاه ویژه‌ای به شهرهای آبادان و خرمشهر دارند و توصیه وی نیز بر رشد و توسعه منطقه است.(شریان نیوز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها