با وجود شرایط دشوار جنگی، مردم غزه تئاتر را فراموش نکرده‌اند

هنرنمایی کودکان غزه در قلب شهر

بی شک با زبان هنر می‌توان حرف‌ها و پیام‌هایی را به گوش جهان رساند که شاید صدها بیانیه و یادداشت سیاسی هم نتواند کار آن را انجام دهد. پس از حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به نوار غزه در تابستان گذشته، مقالات متعددی در مورد میزان خسارات به جا مانده از این حملات منتشر شد.
کد خبر: ۷۹۷۹۹۷
فرش قرمز هنر پای ویرانه‌های غزه

حتی در این میان کنفرانسی در مصر برگزار شد و شرکت‌کنندگان تعهد کردند حمایت‌های مالی از این منطقه به عمل آورند؛ البته تاکنون بیشتر این تعهدات محقق نشده است.

عکس‌هایی که طی این مدت از غزه در رسانه‌ها منتشر می‌شد، تنها ویرانه‌ها یا تلی از خرابه‌ها را نشان می‌داد که جنگنده‌های صهیونیست به وجود آورده بودند.

حال روز گذشته یکی از همین عکس‌ها منتشر شد اما حال و هوای آن تفاوتی کلی با دیگر عکس‌ها داشت.

ماجرا از این قرار است که از 12 تا 14 می‌ (22 تا 24 اردیبهشت) جشنواره فیلم کرامه در غزه برگزار شد که مخصوص نمایش فیلم‌های کوتاه و مستند بود.

انداختن «فرش قرمز» یکی از کارهای متداول در هر یک از این جشنواره‌هاست، اما مسئولان برگزاری جشنواره کرامه دست به ابتکاری جالب زدند.

آنها با نهایت دقت و ظرافت، فرش قرمز خود را در میان ویرانه‌های غزه انداختند تا به همه نشان‌ دهند غزه با وجود تمام این ویرانی‌ها، همچنان زنده و سرحال نفس می‌کشد. این فرش قرمز در واقع روی ویرانه‌هایی افتاد که تابستان گذشته خون کودکان و زنان غزه آنجا را قرمز کرده بود.

حسین خلیلی - گروه بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها